Pedagogika

Psihologija otroka in mladostnika

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Psihologija otroka in mladostnika

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Edukacijske vede, 1. stopnja

/

1.

1.

Vrsta predmeta

obvezni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

30

15

/

30

/

*105

6

*Seminarska naloga 30 ur = 1 KT; študij virov in literature 15 ur = 0,5 KT; izpit in priprava na izpit 30 ur = 1 KT; praksa 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

izr. prof. dr. Tina Kavčič

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

*V samostojno študentovo delo je vključenih tudi 30 ur (1 KT) prakse.

Opis vsebine:

  • vloga psihologije v izobraževanju,
  • razumevanje razvoja (biološki dejavniki, kulturni in socialni kontekst),
  • zakonitosti razvoja in interakcijski vplivi različnih dejavnikov razvoja,
  • področja razvoja in razvojna obdobja (tempo, mejniki, razvojne naloge),
  • kontradikcije razvoja (primanjkljaj ali razlika) in podporni sistemi razvoja (od mikrosistemov do makrosistema),
  • teoretske razlage razvoja v otroštvu in mladostništvu (različni teoretski pristopi – behavioristični, psihoanalitični, kognitivno konstruktivistični, kontekstualni)
  • značilnosti biosocialnega, kognitivnega in psihosocialnega razvoja otroka,
  • pojmovanje mladostništva in razvojne naloge mladostništva,
  • značilnosti biosocialnega, kognitivnega in psihosocialnega razvoja mladostnika
  • razvoj identitete, identitetni statusi, identitetni stili,
  • vrstniška skupina, prijateljstva, intimnost, tvegano vedenje,
  • odnos mladostnika s starši: proces druge separacije – individualizacije.

 

Temeljni literatura in viri:

Osnovna literatura:

  • Marjanovič, U.L., Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
  • Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Otrokov svet - otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
  • Pergar. K. M. (2004). Šola in otrokov razvoj – Mlajši otrok v šoli. Ljubljana: Pedagoška fakulteta univerze v Ljubljani.
  • Tomori, M., Stergar, E., Pinter, B., Rus Makovec, M. in Stikovič, S. (1998). Dejavniki tveganja pri slovenskih srednješolcih. Ljubljana: Psihiatrična klinika Ljubljana.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • spoznati in razumeti temeljne zakonitosti razvoja ter interakcijskega delovanja dejavnikov, ki vplivajo na različna področja razvoja v otroštvu in mladostništvu,
  • spoznati in razumeti spodbudne in škodljive vplive okolja na razvojni proces v obdobjih otroštva in mladostništva,
  • razumeti posebnosti dela z otroki in mladostniki,
  • ozavestiti vlogo odraslega pri interakcijskem delovanju psiholoških dejavnikov za uspešno delo v vzgoji in izobraževanju,

Splošne kompetence:

  • prizadevanje za kakovost,
  • (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost.

Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti in individualnih razlik otrok in mladostnikov,
  • zmožnost opazovanja in spremljanja različnih vidikov razvoja otrok in mladostnikov,
  • upoštevanje razvojnih značilnosti in individualnih posebnosti učečih,
  • ustvarjanje učnega vzdušja, kjer se spoštuje različnost in spodbujata samostojnost in odgovornost.

 

Predvideni študijski rezultati:

Predvideni študijski dosežki:

  • pozna temeljne značilnosti razvoja otroka in mladostnika,
  • razume različne vidike razvoja identitete,
  • pozna in razume spodbudne in škodljive vplive okolja v obdobju otroštva in mladostništva,
  • (samo)kritično razmišlja o pedagoško-psiholoških problemih dela z otroki in mladostniki v različnih družbenih institucijah (npr. šola, organizacije izvenšolskih dejavnosti, družina).

 

Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • študij literature,
  • seminarji, osredotočeni na proučevanje prakse,
  • vaje v manjših skupinah.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

  • uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga,
  • uspešno izdelana poročila iz posameznih vaj,
  • delni pisni kolokviji,
  • pisni izpit.

Seminarska naloga 40%, izpit 60 %.

 

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. GRIL, Alenka. Sodelovalnost in tekmovalnost učencev v zadnjih razredih osnovne šole. Šol. polje (Tisk. izd.). [Tiskana izd.], zima 2005, letn. 16, št. 5/6, str. 57-76. [COBISS.SI-ID 1414231]
  2. ZUPANČIČ, Maja, GRIL, Alenka. Ponovljivi tipi osebnosti v otroštvu in mladostništvu : slovenska prečna primerjava. Psihol. obz. (Ljubl.), 2006, letn. 15, št. 2, str. 7-29, graf. prikazi, preglednice. [COBISS.SI-ID 33649250]
  3. ZUPANČIČ, Maja, GRIL, Alenka, KAVČIČ, Tina. Child and early adolescent personality : its structure, age trends and gender differences. Stud. psychol., 2006, 48, 4, str. 311-332, preglednice. [COBISS.SI-ID 33586018]
  4. GRIL, Alenka. Učne interakcije in sociokognitivni dejavniki učnega uspeha v zadnji triadi osnovne šole. Šol. polje (Tisk. izd.). [Tiskana izd.], pomlad 2008, letn. 19, št. 1/2, str. 81-118. [COBISS.SI-ID 1806935]
  5. GRIL, Alenka. Položaj mladih prostovoljcev v Sloveniji : povzetki rezultatov raziskave "Prostovoljno delo mladih na področju sociale in kulture". V: Poročilo 3. Posveta Urada RS za mladino, 17.-19. november 2005, Moravske Toplice. Ljubljana: Urad RS za mladino, 2005, str. 10-15. http://www.uradzamladino.org/novice/novica.asp?noviceid=128. [COBISS.SI-ID 1355351]
  6. GRIL, Alenka. Predstavitev raziskave "Prostovoljno delo mladih na področju sociale in kulture". V: Zbornik prispevkov : vrednote in vrednosti prostovoljstva v današnjem času. [Spletna izd.]. Ljubljana: Slovenska filantropija, združenje za promocijo prostovoljstva, 2006, 14 str. http://prostovoljstvo.org/news.php?a=single&id=258, http://prostovoljstvo.org/Kongres%20.php. [COBISS.SI-ID 1432151]
  7. GRIL, Alenka. Participacija mladih v mladinskih centrih z različno organizacijsko kulturo!. V: BABNIK, Jure. Vključevanje, participacija in aktivno državljanstvo preko članskih oblik mladinskega dela : zbornik posveta. Ljubljana: Movit NA Mladina, 2009, str. 23-27. [COBISS.SI-ID 1914967]
  8. GRIL, Alenka, KLEMENČIČ, Eva, AUTOR, Sabina. Udejstvovanje mladih v družbi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2009. 152 str., graf. prikazi. ISBN 978-961-270-015-7. [COBISS.SI-ID 248241152]
icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki