Vseživljenjsko učenje za trajnostno družbo prihodnosti VŽU-TDP
Nacionalni sistemi vseživljenjskega učenja prvenstveno temeljijo na antropocentričnih predpostavkah, ki pripravljajo posameznika na življenje v neoliberalni družbi. Tako so sistemi vseživljenjskega učenja podrejeni individualizaciji posameznika in razumevanju znanja kot (človeškega) kapitala, ki je prvenstveno v službi produkcijskih procesov. Kljub temu, da je podrejanje vseživljenjskega učenja neoliberalnim načelom pogosto predmet kritike sodobnih teoretikov pedagogike (npr. Laval, Kodelja), pa ni moč zaslediti pedagoških konceptov, ki bi vzpostavili alternativo trenutni paradigmi in sistematično razvijali trajnostno družbo prihodnosti. Slednje predstavlja izziv za sodobno pedagoško stroko.
Pot do razvijanja razumevanja okoljske celovitosti, ekonomske vzdržnosti družbe in vključujoče družbe za sedanje in prihodnje generacije zahteva humanizacijo koncepta vseživljenjskega učenja. Slednje pa zahteva od vseh udeležencev prehod v transformacijsko (vseživljenjsko) učenje oziroma premik v izobraževalni kulturi, ki zahteva kritično in ustvarjalno razmišljanje, aktivno, celostno in izkustveno učenje, interdisciplinarni, transdisciplinarni in procesno orientiran pristop ter agilno miselnost. Predvsem pa se bistvo učnega procesa preusmeri od pridobivanja znanja in praktičnih kompetenc h konstruiranju (trajnostnih) moralnih in etičnih načel in k moralnemu in etičnemu delovanju. Koncept trajnostne družbe prihodnosti zahteva redefiniranje razmerja med izobraževalnimi in vzgojnimi cilji, ki bodo v službi celostno razvite osebnosti.
Namen programa “Vseživljenjsko učenje za trajnostno družbo prihodnosti” je razvijati celostni pristop k učenju, ki vključuje vse ravni posameznika (t. j. spoznavne, čustvene, motorične, socialne in duhovne) za razvijanje trajnostne družbe prihodnosti, in sicer v vseh stopnjah razvoja (od predšolskega obdobja do tretjega življenjskega obdobja).
Glavni cilji programa so:
- utemeljitev in umestitev vseživljenjskega učenja v pedagogiko kot znanstveno vedo,
- oblikovanje celostnega, izkustvenega in sodelovalnega pristopa vseživljenjskega učenja za trajnostno družbo prihodnosti in
- razvijanje učnega okolja (skrb za učeče, poučevalce, učne vsebine in vire, kamor štejemo tako učni prostor kot informacijsko komunikacijsko tehnologijo) za inovativno razvijanje trajnostne družbe prihodnosti.
Novice
20. maj. | Novice
Delavnice v okviru projekta GREEN4VIP
23. aprila 2024 so v okviru Erasmus+ projekta Green4VIP študentje 2. letnika študijskega programa Predšolska vzgoja, izvedli delavnice za predšolske otroke.
20. maj. | Novice
Kaj je v zakulisju uspešnega učnega procesa?
V sredo, 15. maja 2024, smo na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem v okviru vaj pri predmetu Procesi učenja na študijskem programu Pedagogika 1. stopnje, gostili dr. Katjo Kozlovič, zakonsko in družinsko terapevtko. Gostja je s študenti delila izkušnje praktičnega dela z otroki, ki temelji tako na lastnih kot drugih znanstvenih raziskavah.
17. maj. | Novice
Preteklost v nakitu na ogled le še do 11. maja 2024
Razstava nakita, študentov Vizualnih umetnosti in oblikovanja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, je nastala v sklopu Slovenskega tedna nakita. Glavna in povezovalna tema Slovenskega tedna nakita se glasi »Občutenja – Sensations,« študentje pa so, izmed treh možnih sklopov, izbrali preteklost.
Dogodki
21. maj. | Dogodek Koper
Razstava računalniških grafik Petra Ciuhe: Metamorfoza Meduze
21. maj. - 22. maj. | Vseživljenjsko učenje Koper
Tečaj uporabe pametnega telefona za začetnike
31. maj. | Vseživljenjsko učenje Slovenija