Izšla je nova monografija pod uredništvom prof. dr. Mitje Krajnčana: Med strukturami sistema in močjo odnosa
datum: 09.10.2025
kategorija: Novice
Monografija Med strukturami sistema in močjo odnosa je več kot zbirka znanstvenih prispevkov – je poklon sodelovanju, prijateljstvu in ideji, da lahko s povezovanjem znanja, izkušenj in empatije ustvarimo bolj človeško družbo. Pod uredništvom prof. dr. Mitje Krajnčana so se zbrali ugledni domači in tuji avtorji, ki vsak s svojega vidika raziskujejo sodobne izzive vzgoje, izobraževanja in socialne pedagogike.
Delo odpira prof. dr. Jörg Ziegenspeck z zgodovinskim in osebno obarvanim pogledom na razvoj doživljajske pedagogike, ki učenje razume kot pot osebne preobrazbe. Prof. dr. Friedhelm Peters v dveh prispevkih poglobljeno razmišlja o družbenih konstrukcijah »težavnih mladih« ter opozarja na nevarnosti modularizacije vzgojne pomoči, ki razgrajuje odnose in celostnost strokovnega dela. Prof. dr. Torsten Fischer ponudi redko empirično merjenje kognitivne empatije in predstavi model BKE kot orodje za analizo odnosov v vzgojno-pedagoškem kontekstu. Prof. dr. Darja Zorc Maver razgrinja postmoderne izzive socialne pedagogike in zagovarja biopsihosocialni model, ki človeka razume celostno. Prof. dr. Werner Michl bralca popelje v svet sodobne doživljajske pedagogike, ki presega zgolj pustolovščino – gre za proces osebne in skupnostne rasti.
Posebno mesto v monografiji zavzemajo prispevki iz mednarodnega prostora:
- Vesna Žunić Pavlović in Miško Pavlović analizirata izzive specialnega izobraževanja v Srbiji,
- Ivana Borić ponuja kritično analizo mitov o alternativni oskrbi otrok na Hrvaškem,
- Ranko Rajović predstavi program NTC in pomen nevrodidaktike za razvoj otrok,
- Damir Kukić opozarja na nujnost medijske pismenosti v digitalni dobi,
- Michael Schwaiger razmišlja o mikrokvalifikacijah kot novi »valuti znanja« v Evropi.
Sledijo raziskovalni prispevki:
- Mara Cotič, Tina Cotič, Darjo Felda in Danijel Doz proučujejo vpliv socialno-ekonomskega statusa na dosežke učencev,
- Josef Koch in Stefan Wedermann predstavita nemški zakon o krepitvi otrokovih pravic,
- Claudia Equit in Elisabeth Thomas pa prikažeta pomen participacije in odnosnega dela v stanovanjskih skupinah.
Slovenski avtorji nadaljujejo s pomembnimi temami:
- dr. Matej Vukovič osvetli procese deinstitucionalizacije,
- dr. Katja Vrhunc Pfeifer analizira pojavne oblike čustvenih in vedenjskih težav v osnovni šoli,
- prof. dr. Mitja Krajnčan pa v zaključnem prispevku razgrinja družbeno-ekonomske razloge, zaradi katerih sodobna družba sama ustvarja pogoje za porast vedenjskih in čustvenih motenj.
Monografija tako povezuje teorijo, raziskovanje in prakso, pri čemer vsaka razprava nosi skupno sporočilo: socialna pedagogika ni le stroka pomoči, ampak prostor razumevanja, sodelovanja, refleksije in etične odgovornosti.
