Projekt »GEN-UI v izobraževanju« razkriva izzive in priložnosti uporabe generativne umetne inteligence v izobraževanju

datum: 02.10.2025

kategorija: Novice

Portorož, 23. september 2025 – Na letošnji NT konferenci so bili predstavljeni rezultati analize stanja uporabe generativne umetne inteligence (GEN-UI) v slovenskem izobraževalnem prostoru. Projekt, ki ga vodi dr. Andreja Flogie (Zavod Antona Martina Slomška) v sodelovanju s konzorcijem partnerjev, med njimi tudi Pedagoško fakulteto Univerze na Primorskem, prinaša pomembne ugotovitve o dosedanji rabi GEN-UI na vseh ravneh izobraževanja.

Raziskava, ki jo je predstavila prof. dr. Sonja Čotar Konrad, kaže, da se orodja, kot je ChatGPT, trenutno najpogosteje uporabljajo za pripravo učnih gradiv, načrtovanje ur, razlago učnih vsebin ter pri študentih tudi za pisanje seminarskih nalog in prevajanje. Kljub potencialu je raba še omejena, saj ovire predstavljajo pomanjkanje znanja in usposabljanj, etična tveganja (plagiatorstvo, neresnični odgovori) ter digitalni razkorak. Kar 78 % učiteljev in ravnateljev izraža nujno potrebo po sistematičnem usposabljanju, večina učencev in študentov pa še ni bila formalno izobražena o GEN-UI.

Na podlagi ugotovitev bo projekt pripravil izhodišča in smernice, ki bodo naslovile etične, pravne in pedagoške vidike rabe GEN-UI v izobraževanju. Med predlogi raziskave so vključitev vsebin o GEN-UI v učne načrte, razvoj orodij za preverjanje plagiatorstva, nadgradnja IKT-opreme ter financiranje licenc za izobraževalno rabo. Predstavitev je poudarila, da lahko ob premišljeni in odgovorni rabi orodij GEN-UI v izobraževanju ta pomembno prispevajo k personalizaciji, individualizacijiin diferenciaciji pouka ter inovativnim pedagoškim pristopom.

54807479050_19f1488d9e_o.jpg

54807479190_f12f483898_o.jpg

icon open book

Dogodki

Ni aktualnih dogodkov.

icon arrow more