Izzid monografije v okviru projekta Generativna umetna inteligenca: Analiza stanja v primarnem, sekundarnem in terciarnem izobraževanju

datum: 15.05.2025

kategorija: Novice

V okviru projekta Generativna umetna inteligenca je izšla monografija z naslovom Generativna umetna inteligenca v izobraževanju: Analiza stanja v primarnem, sekundarnem in terciarnem izobraževanju.

Publikacija je rezultat delovnega paketa 2 v okviru projekta Generativna umetna inteligenca v izobraževanju. Monografijo so uredili Marta Licardo, Eva Kranjec, Alenka Lipovec, Kosta Dolenc, Barbara Arcet, Andrej Flogie, Darja Plavčak, Milena Ivanuš Grmek, Barbara Bednjički Rošer, Barbara Sraka Petek in Maruša Laure. Delo predstavlja celovito in sistematično analizo stanja uporabe generativne umetne inteligence (GEN-UI) v slovenskem izobraževalnem prostoru.

Raziskava je razdeljena na enajst tematskih področij in zajema različne deležnike v vzgojno-izobraževalnem sistemu na vseh treh ravneh: osnovnošolski, srednješolski in visokošolski. V monografiji so obravnavani načini uporabe GEN-UI, njihova pogostost in nameni, s katerimi se ta orodja vključujejo v pedagoško delo. Avtorji se posvečajo tudi izzivom, povezanim z uporabo tehnologije, etičnim vprašanjem ter pedagoškim možnostim, ki jih orodja omogočajo.

Poleg tega publikacija prinaša analizo zaznanih potreb po usposabljanju uporabnikov, tehničnih omejitev in predlogov za izboljšanje vključevanja GEN-UI v izobraževalne procese. Posebna pozornost je namenjena tudi percepciji vpliva tehnologije na organizacijo vzgojno-izobraževalnega dela, vključno z zaznanimi koristmi, uporabniško izkušnjo ter vplivi na učne, poučevalne in vodstvene procese.

Monografija predstavlja eno izmed prvih obsežnih študij o tej temi v Sloveniji.

Celotna monografija je dostopna na povezavi: https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/950