Promocija novih doktorjev znanosti
datum: 17.03.2025
kategorija: Novice
Na slovesnosti v Avli Armerije UP je v ponedeljek, 17. marca 2025, prorektor za znanstveno-raziskovalno in razvojno delo, prof. dr. Štefko Miklavič, v doktorje znanosti promoviral nove doktorandke in doktorande. Tudi na UP PEF smo bogatejši za tri nove doktorje.
Carmen Oven, je na UP PEF zagovarjala doktorsko disertacijo z naslovom »Komuniciranje s starši otrok z okvaro vida« pod mentorstvom izr. prof. dr. Aksinje Kermauner in somentorstvom izr prof. dr. Jerneje Herzog.
Starši otrok z okvaro vida se soočajo z izčrpanostjo, z občutki krivde in jeze ter z drugimi vrstami obremenitev. Te narekujejo specifične načine komuniciranja z zdravniki in s strokovnjaki s področja izobraževanja oseb z okvaro vida.
Opredelili smo najpogostejše odzive staršev na obremenitve življenja z otrokom z okvaro vida in opisali spremenjene načine komuniciranja staršev. Na podlagi pluralnih študij primerov družin otrok z okvaro vida smo preučili odzive in načine komuniciranja staršev ter izpolnili končni cilj - oblikovali smo protokol učinkovitega komuniciranja s starši otrok z okvaro vida in zasnovali model izobraževanja o učinkovitem komuniciranju s starši otrok z okvaro vid
Maruška Željeznov Seničar, je na UP PEF zagovarjala doktorsko disertacijo z naslovom »Spodbudno učno okolje za nadarjene učence« pod mentorstvom izr. prof. dr. Mojce Kukanja Gabrijelčič.
Za optimalni razvoj nadarjenih učencev je pomembno kakovostno oblikovanje spodbudnega učnega okolja v šoli, ki upošteva tako temeljna načela spodbudnega učnega okolja za nadarjene učence kot tudi ustrezno organizacijo fizičnega, socialnega, didaktičnega in kurikularnega učnega okolja. Osrednji namen doktorske disertacije je bil poglobljeno in sistematično proučiti učno okolje z vidika nadarjenih učencev v osnovni šoli.
Rezultati kažejo, da je v slovenskih osnovnih šolah pri delu z nadarjenimi učenci velik poudarek na obogatitvenih programih in dejavnostih ter na organizaciji spodbudnega socialnega učnega okolja. Šibkosti in hkrati možnosti za izboljšave pa se kažejo na področju organizacije
didaktičnega in fizičnega učnega okolja ter pri večjem upoštevanju temeljnih načel spodbudnega učnega okolja pri pouku. Potreben bo tudi premislek o vlogi in pomenu individualiziranih programov za nadarjene učence v osnovni šoli.
Nežka Sajinčič, je na UP PEF zagovarjala doktorsko disertacijo z naslovom »Slušno-čustveno oblikovanje pri večpredstavnostnem učenju: Izobraževalni videoposnetki o lesu kot gradbenem materialu« pod mentorstvom prof. dr. Petre Dolenc in somentorstvom iz. prof. dr. Anne Molgorzata Sandak.
Doktorska disertacija je preučevala vpliv slušno-čustvenega oblikovanja in podnapisov na učenje v tujem jeziku. Natančneje, z dvema eksperimentoma se je raziskovalo, kako ton pripovedovanja in glasba v ozadju vplivata na učenje, kognitivno obremenitev in čustva v izobraževalnih videoposnetkih o trajnostni gradnji. Prva študija z 229 študenti je pokazala, da je navdušeni ton pripovedovalca koristil študentom z nižjim razumevanjem jezika, a oviral tiste z višjim, medtem ko so podnapisi zmanjšali kognitivno obremenitev. Druga študija s 307 študenti je ugotovila, da umirjena glasba zmanjšuje negativna aktivacijska čustva, a ne izboljša učnih rezultatov.
Dogodki
30. mar. | Dogodek Ljubljana - Muzej arhitekture in oblikovanja, v okviru 28. Bienala oblikovanja ob 11:00