Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj

datum: 17.12.2024

kategorija: Novice

Od učitelja do facilitatorja učenja za podnebje in trajnost - V času podnebne krize je nujno ukrepanje in ozaveščanje, zato moramo vse generacije spodbujati k pridobivanju znanj in veščin, ki so potrebna za učinkovito soočanje z izzivi podnebnih sprememb ter z drugimi sodobnimi in prihodnjimi globalnimi problemi.

Ker imamo učitelji pri tem ključno vlogo, smo za študente magistrskega študijskega programa Razredni pouk pri predmetu Okoljska vzgoja organizirali predavanje, ki je potekalo v okviru projekta “Učilnica za življenje”, podprtega s strani Evropske pobude za podnebje (EUKI) nemškega zveznega ministrstva za gospodarstvo in varstvo podnebja, v katerem sodelujemo skupaj društvom Sončni grič.

Gostujoča predavateljica Manja Vrenko je študentom predstavila prednosti in praktične primere facilitiranega učenja. Posebna pozornost je bila namenjena vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj, ki stremi k uresničevanju 17 ciljev Agende 2030.

Manja_Vrenko_gostujo__e.JPG

Te so študenti spoznavali s pomočjo učnih kartic, ki vsebujejo več kot 200 vprašanj o sistemskem pristopu k doseganju omenjenih ciljev. Le-te omogočajo participativen in na problem osredotočen skupinski pogovor ter k rešitvam usmerjen več perspektivni dialog. Študenti so tako aktivno sodelovali pri prepoznavanju ukrepov in rešitev za izvajanje ciljev trajnostnega razvoja, in sicer na načine, ki so pomembni za njihova življenja in lokalne skupnosti.