Obisk Madrida: navdihujoča izkušnja inkluzivnega plesa v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA

datum: 06.12.2024

kategorija: Novice

V okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA so visokošolski učitelji oz. sodelavci UP PEF, izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard, pred., skupaj z nekaterimi študenti obiskali Madrid, kjer so se posvetili raziskovanju dobrih praks na področju inkluzivnega plesa.

"Obisk nam je omogočil vpogled v inovativne pristope k vključevanju ranljivih skupin v plesno umetnost, kar nas je navdihnilo za nove ideje pri prenovi programa inkluzivne pedagogike," je po vrnitvi zapisala asist. Rejc.

inkluzivni_ples__4_.JPG

V okviru Erasmus+ projekta UP PEF sodeluje s plesnima šolama iz Madrida v Španiji, in sicer s plesno šolo za inkluzivni ples MeetShareDance, ki jo vodi Monika Požek, in s plesno šolo MOVE arte para todos, ki se ukvarja predvsem z večgeneracijskim plesom in plesnim teatrom, vodi pa jo Elena López Nieto. Iz Slovenije v projektu sodeluje še Zavod za izobraževanje in inkluzijo ODTIZ, ki ga zastopa Mija Pungeršič.

V Madridu so predstavniki iz Kopra obiskali raznolike delavnice inkluzivnega plesa ter sodelujočim partnerjem predstavili UP PEF, študij inkluzivne pedagogike ter raziskovalno delo, ki poteka v okviru projekta.

V kulturnem centru La Jaramilla so se udeležili delavnice z odraslimi s posebnimi potrebami, pri čemer so bili priča izjemni energiji in ustvarjalnosti udeležencev, ki so z gibanjem izražali svoje zgodbe in čustva. Obiskali so tudi CEIP Miguel Servet, osnovno šolo, kjer so opazovali plesno seanso z otroki z avtizmom. Njihova interakcija z mentorji in sošolci je pokazala, kako močan terapevtski učinek ima ples na socializacijo in čustveni razvoj otrok.

"Nepozaben vtis je pustilo tudi plesno druženje s starejšimi nad 65 let, ki smo ga obiskali v Centru Casa de Granada. Ples kot oblika povezovanja je tam postal orodje za krepitev medgeneracijskih stikov in izboljšanje kakovosti življenja starejših," pravijo sodelavci iz UP PEF.

Vrhunec obiska je bila osnovna šola CEIP Nunez de Arenas, ki skozi performativne umetnosti uspešno udejanjajo koncept inkluzivne šole. Njihov pristop vključevanja različnih skupin v umetnost nas je globoko navdušil. Enotedenski obisk so zaokrožili z ogledom plesne predstave v Centru Social SECO, kjer sta umetnika Nikola in Katjuša prepletla gibalni izraz z gibalno ovirano osebo v estetsko dovršeno celoto, ki je razbijala stereotipe o sposobnostih in ustvarjalnosti oseb s posebnimi potrebami

"Obisk Madrida nas je prepričal, da je mesto neomejenih možnosti in naprednih praks na področju inkluzije. Izkušnje in ideje, ki smo jih pridobili, bomo vključili v prenovo programa inkluzivne pedagogike na naši fakulteti, obenem pa načrtujemo organizacijo dogodkov, ki bodo spodbujali povezovanje skozi ples tudi v Sloveniji. Naša vizija vključuje sodelovanje med Pedagoško fakulteto, centri za osebe s posebnimi potrebami ter občankami in občani vseh generacij. Projekt Erasmus+ FutureIDEA nas je obogatil z novimi znanji, ustvarjalno energijo in neprecenljivimi izkušnjami medsebojnega učenja in vključevanja inkluzivnega plesa v prakso, kar bomo z veseljem prenesli v naše delo v Sloveniji," so še zapisali asist. Rejc, dr. Kiswarday in mag. Lenard.