Novi PUŠ in ARIS projekti

datum: 05.12.2024

kategorija: Novice

V novembru so bili pridobljeni pomembni projekti tako za študentsko raziskovanje (projekti PUŠ) in pa nadaljevanje dela naših raziskovalk in raziskovalcev (ARIS).

ARIS PROJEKTI

Mapiranje molka: analiza stresorjev in mikroagresij pri doživljanju manjšinskega stresa LGBT+ mladih v izobraževanju

  • vodja projekta: dr. Marko Gavriloski Tretjak
  • vrsta projekta: podoktorski projekt
  • nosilna organizacija: UP PEF

O PROJEKTU: Projekt »Mapiranje molka: analiza stresorjev in mikroagresij pri doživljanju manjšinskega stresa LGBT+ mladih v izobraževanju« se osredotoča na problematiko manjšinskega stresa in mikroagresij med LGBT+ mladimi v slovenskem izobraževalnem sistemu. Ta tematika v Sloveniji doslej ni bila temeljito raziskana, kljub njeni pomembnosti, ki izhaja iz predhodnih študij. Te so osvetlile različne aspekte vsakdanjih življenj LGBT+ skupnosti, vključno z izkušnjami učiteljic_ev, stališči dijakinj_ov in specifičnimi izzivi, kot so nasilje v šolah in izzivi med pandemijo COVID-19.

 


CILJNI RAZISKOVALNI PROGRAMI - ARIS

 

Moji jeziki, moja moč: razvijanje jezikovno občutljivega poučevanja na vseh ravneh izobraževanja

  • vodilni partner: UP PEF
  • vodja na UP: dr. Karmen Pižorn

 

Preučevanje zagotavljanja vključenosti posebnih skupin študentov v visokošolski prostor

  • vodilni partner: UL Fakulteta za socialno delo
  • UP partner: UP PEF
  • vodja na UP: dr. Vanja Riccarda Kiswarday

O PROJEKTU: V okviru projekta bomo preverjali, na kakšen način se načelo vključenosti udejanja na treh javnih univerzah: na Univerzi v Ljubljani, Univerzi v Mariboru ter Univerzi na Primorskem. Vse tri javne univerze imajo namreč v okviru svojih strategij in načel delovanja vključenost izpostavljeno kot eno temeljnih načel. Skrb za posebne skupine študentov (študente s posebnimi potrebami in posebnimi statusi) je v vključujoči družbi nujna za razvoj vsakega univerzitetnega prostora in predstavlja nadaljevanje vključujočega izobraževanja na nižjih ravneh, tj. na srednješolskih in osnovnošolskih programih. Vrednote enakosti, dostopnosti in dostojanstva pa so prepoznane kot nujne za krepitev človeških potencialov in s tem tudi izobraževalnih in znanstvenih dosežkov in napredka.