Sodelovali smo na IX. Mednarodni znanstveni konferenci »Izobraževanje talentov 2024«

datum: 17.10.2024

kategorija: Novice

Mednarodni inštitut za izobraževanje talentov (ITEI) je v sodelovanju s Centrom ustvarjalnosti in nadarjenosti Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (CUN PEF) ter AxyLu Academics (ZDA) uspešno organiziral že IX. Mednarodno znanstveno konferenco Izobraževanje talentov 2024. Dogodek je potekal 16. in 17. oktobra 2024 v spletni obliki.

Konferenca se je osredotočila na enega ključnih izzivov sodobnega šolstva – prilagajanje pouka različnim izobraževalnim potrebam učencev. Osrednja tema letošnjega srečanja je bila prilagoditev metod poučevanja in učenja v razredu, vključno z učnimi pristopi, kot so učna individualizacija, učna diferenciacija in avtentično učenje. Strokovnjaki so poleg tega razpravljali o tem, kako spodbuditi razvoj nadarjenosti in ustvarjalnega mišljenja s pomočjo diskusij, projektov, raziskovalnega dela ter reševanja realnih problemov.

Na konferenci je sodelovalo več kot 100 udeležencev, ki so prispevali več kot 50 prispevkov iz sedmih različnih držav.

Uvodni pozdrav je namenila izr. prof. dr. Mojca Kukanja Gabrijelčič, vodja Centra ustvarjalnosti in nadarjenosti, ki je v svojem nagovoru kritično osvetlila trenutne izzive na področju odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci v Sloveniji. Posebej je izpostavila odnos družbe do posebnih talentov in pomanjkljivo usposobljenost pedagoških delavcev za optimalni razvoj potencialov nadarjenih otrok.

Med osrednjimi govorci so bili priznani strokovnjaki, kot so dr. Grozdanka Gojkov (Srbija), dr. Aleksandra Gojkov-Rajić (Srbija), dr. Ljupčo Kevereski (Severna Makedonija), dr. Sonia Rey-Montejo (ZDA), dr. Michael F. Shaughnessy (ZDA), dr. Aleksandar Stojanović (Srbija), dr. Matthew Zakreski (ZDA), dr. Melissa Malen (ZDA), dr. Petra Leinigen (Nemčija) in mnogi drugi.

Konferenca je postala pomembno stičišče izmenjave znanja in idej s področja izobraževanja nadarjenih ter hkrati spodbuda za nadaljnje raziskave in inovacije na tem področju.

Posebna zahvala gre izr. prof. dr. Mojci Kukanja Gabrijelčič (UP PEF) in dr. Maruški Željeznov Seničar (ITEI, UP PEF), ki že dolga leta s predanim delom in inovativnimi pristopi intenzivno prispevata k razvoju tega, v širšem izobraževalnem prostoru pogosto zapostavljenega področja. Njuno pionirsko prizadevanje na področju vzgoje in izobraževanja nadarjenih otrok ne le odpira nove poti, temveč tudi spodbuja širšo akademsko in pedagoško skupnost k prepoznavanju in negovanju potencialov nadarjenih posameznikov.