Inavguracijsko predavanje prof. dr. Silve Bratož

Dne: 07.11.2024

Kraj: Koper

Vabljeni na inavguracijsko predavanje prof. dr. Silve Bratož, redne profesorice za področje Didaktika angleščine z naslovom: »Predpostavke in prepričanja o dvo/večezičnosti«, ki bo v četrtek, 7. novembra 2024 ob 10.30, v predavalnici P6, v prostorih Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete, Cankarjeva ulica 5, Koper.

Silva_Brato__.jpg

 

Življenjepis prof. dr. Silve Bratož

Silva Bratož je diplomirala leta 1996 na Filozofski fakulteti in Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani in si pridobila naziv profesorica angleškega jezika s književnostjo in univerzitetna diplomirana novinarka. Podiplomski študij je nadaljevala na Oddelku za anglistiko in amerikanistiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, kjer je najprej leta 2002 magistrirala, leta 2010 pa doktorirala.

Na UP PEF je osnovala in koordinirala razvoj študijskega programa 2. stopnje Razredni pouk z angleščino in program usposabljanja učiteljev za poučevanje angleščine na predmetni stopnji. Je nosilka in izvajalka številnih predmetov s področja angleškega jezika in didaktike zgodnjega učenja angleščine, že vrsto let pa kot nosilka predmetov sodeluje tudi s Pedagoško fakulteto v Pulju. Prek izmenjave pedagoškega osebja v okviru programa mobilnosti Erasmus + je predavala v Singapurju, v Namibiji, Turčiji, Srbiji in na Hrvaškem.

Na pedagoškem in znanstveno-raziskovalnem področju se je aktivno posvečala zlasti različnim vidikom tujejezikovne didaktike in razvijanju večjezičnih zmožnosti. S svojim delom na znanstveno-raziskovalnem in pedagoškem področju je tvorno prispevala k teoriji in praksi didaktike tujega jezika in večjezičnosti, kar pričajo tako njeni številni prispevki v uglednih domačih in mednarodnih revijah ter monografijah ter redna aktivna udeležba na konferencah kot njeno prizadevanje za prenos izsledkov raziskav v šolsko prakso. Sodeluje v številnih domačih in mednarodnih projektih, trenutno vodi mednarodni projekt »Diversity in action: a cross-border online space for training teachers through multilingual and multicultural experiences«.  Za svoje pedagoško delo je prejela nagrado Republike Slovenije za šolstvo in nagrado za pedagoško odličnost Univerze na Primorskem, za članek »Slovenian children’s perceptions of and attitudes towards foreign languages« (Bratož, Štemberger in Pirih, 2023), pa skupaj s soavtoricama priznanje ARIS Odlični v znanosti 2023 na področju družboslovja.


 

Povzetek predavanja »Predpostavke in prepričanja o dvo/večezičnosti«

Predpostavke in prepričanja o dvo/večjezičnosti oblikujejo tako individualne kot družbene izkušnje učenja in usvajanja jezikov. Pomembno vplivajo predvsem na motivacijo za učenje jezikov in stališča do jezikov ter jezikovne raznolikosti, zato jih je nedvomno smiselno preučevati. Mnoga prepričanja so danes široko razširjena, veljajo za resnična tako med učitelji kot v širši javnosti.  Med njimi najdemo na primer prepričanje da, obstaja kritično obdobje za usvajanje drugega jezika ali da imajo dvojezični otroci prednost pred enojezičnimi na številnih področjih, na primer v situacijah, ki zahtevajo reševanje konfliktov ali večopravilnost. Osnovni namen predavanja je zato predstaviti najpogostejša prepričanja in predpostavke o dvo/večjezičnosti in usvajanju jezikov in o jih kritično razpravljati s perspektive rezultatov raziskav na tem področju.

Pozitivna prepričanja in stališča do večjezičnosti in učenja jezikov so pomembna tudi zato, ker spodbujajo radovednost, odprtost, samozavest in vztrajnost, kar so ključni dejavniki za uspešno usvajanje jezika. Prepoznavanje in razumevanje stališč učencev na vseh ravneh izobraževanja zato predstavlja pomemben korak k razvijanju učinkovitih pristopov in strategij razvijanja večjezičnih kompetenc. V drugem delu predavanja bomo predstavili rezultate raziskave, katere namen je bil ugotoviti stališča slovenskih tretješolcev (n=472) do tujih jezikov ter načine, kako ti zaznavajo in dojemajo tuje jezike.

icon open book

Novice

30. okt. | Novice

Projektno srečanje Erasmus+ projekta SciMaG

V okviru projektnega srečanja SciMaG (Science&Math educational games from preschool to university), ki je potekalo med 21. in 23. oktobra 2024 na Reki, na Hrvaškem, je bilo izvedeno izobraževanje na temo poučevanja, osredotočeno na igro.

29. okt. | Novice

Sodelovali na 12. mednarodni konferenci gledališke pedagogike

Od 17. do 20. oktobra 2024 je v Ljubljani potekala 12. mednarodna konferenca gledališke pedagogike, na kateri sta sodelovali predstavnici z UP PEF, dr. Irina Lešnik Jeras in izr. prof. Jelena Sitar Cvetko. Dogodku so prisostvovali tudi študentje študijskih programov Predšolska vzgoja in Razredni pouk z UP PEF.

29. okt. | Novice

GREEN4VIP: Okoljska vzgoja s STEAM pristopom za predšolske otroke z okvarami vida

V četrtek, 24. oktobra 2024, so sodelavke s projekta GREEN4VIP s študenti 2. letnika magistrskega študijskega programa Inkluzivna pedagogika izvedle zaključni dogodek projekta.

icon arrow more