Fenomenološka in etiološka analiza čustvenih in vedenjskih težav oziroma motenj ter izdelava didaktičnih pristopov za posamezne podtipe težav oziroma motenj

Tip projekta: CRP
Koda: V5-2254
Datum začetka: 01.09.2022
Rok za oddajo: 30.09.2024
Financer: ARRS in MIZŠ
Nosilna organizacija: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Nosilec/ka: prof. dr. Mitja Kranjčan
Sodelavke/ci:

prof. dr. Mitja Krajnčan

asist. dr. Matej Vukovič

asist. Katja Vrhunc Pfeifer

Povzetek:

Raziskovalni projekt smo zasnovali na triangulaciji deskriptivni in kavzalno neeksperimentalni metodi raziskovanja. V raziskavo smo vključili naključni vzorec 100 osnovnih šol, 50 srednjih šol in 50 vrtcev, celotno populacijo strokovnih delavcev na centrih za socialno delu, strokovne delavce  strokovnih centrov, pedopsihiatre in mladinske sodnike. Za potrebe raziskave bomo izdelali ustrezne anketne vprašalnik in vprašanja za polstrukturirane intervjuje.

Raziskovalni projekt pomeni pomemben doprinos k socialno pedagoški znanosti. Predstavlja nadaljevanje prizadevanj za funkcionalnost pomoči otrokom in mladostnikom z vedenjskimi in čustvenimi težavami/motnjami na celotnem knntinuumu pomoči. Zato bodo v raziskavo vključeni tudi vrtci, osnovne in srednje šole, zavodi za otrok in mladostnike s posebnimi potrebami, kot centri za socialno delo, družinski sodniki in pedopsihiatri. Etiološke in fdenomenološke preglednice, instumentarij za zgodnjo detekcijo  vedenjskih in čustvenih težav, razpoznavanje in ustrezna umeščenost didaktičnih pripomočkov in metod na vsaki od podskupin po kontinuumu težav oziroma motenj predstavljajo pomembne doprinose socialno pedagoški znanosti.

Izpostavimo še pomembnost etičnih standardov in ohranjanje socialno pedagoških usmeritev. Meje in povezanosti strok, funkcionalnega mrežnega delovanja so nujne, da se ne zaide v preveč medicinski ali kaznovalen pristop ali premalo strukturirano in diferencirano okolje. V tem smislu je pomembno, da se ustvarja že ustrezno vrtčevsko in šolsko okolje, ki deluje varovalno, hkrati pa ustrezno prepozna in reagira glede na potrebe otrok. Priprava sistemskih sprememb in doprinos k ustreznosti razvrščanja, oblikovanje senzibilnih merskih instrumentov ter protokoli sodelovanja različnih strok so nedvomno zahteva in izziv.


Povezava do Sicris-a.

icon open book

Novice

14. maj. | Novice

Zaključek naravoslovnih in matematičnih delavnic

Tudi v šolskem letu 2023/2024 so na UP PEF potekale naravoslovne in matematične delavnice za otroke od 1. do 3. razreda.

13. maj. | Novice

Obisk študentov predšolske vzgoje z Dunaja

V okviru Erasmus+ projekta DivA, katerega glavni namen je oblikovati model sodelovanja med visokošolskimi institucijami iz različnih držav, na osnovi katerega bodo partnerji lahko usposabljali učitelje za poučevanje v večjezičnih in večkulturnih okoljih, je Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem gostila študenta Pädagogische Hochschule Wien iz Avstrije.

10. maj. | Novice

Študentka Nika Šardi prejemnica priznanja

Nika Šardi je prejemnica bronasto priznanje za uspeh na tekmovanju za Mednarodni matematični kenguru.

icon arrow more

Dogodki