Fenomenološka in etiološka analiza čustvenih in vedenjskih težav oziroma motenj ter izdelava didaktičnih pristopov za posamezne podtipe težav oziroma motenj
prof. dr. Mitja Krajnčan asist. dr. Matej Vukovič asist. Katja Vrhunc Pfeifer |
Raziskovalni projekt smo zasnovali na triangulaciji deskriptivni in kavzalno neeksperimentalni metodi raziskovanja. V raziskavo smo vključili naključni vzorec 100 osnovnih šol, 50 srednjih šol in 50 vrtcev, celotno populacijo strokovnih delavcev na centrih za socialno delu, strokovne delavce strokovnih centrov, pedopsihiatre in mladinske sodnike. Za potrebe raziskave bomo izdelali ustrezne anketne vprašalnik in vprašanja za polstrukturirane intervjuje.
Raziskovalni projekt pomeni pomemben doprinos k socialno pedagoški znanosti. Predstavlja nadaljevanje prizadevanj za funkcionalnost pomoči otrokom in mladostnikom z vedenjskimi in čustvenimi težavami/motnjami na celotnem knntinuumu pomoči. Zato bodo v raziskavo vključeni tudi vrtci, osnovne in srednje šole, zavodi za otrok in mladostnike s posebnimi potrebami, kot centri za socialno delo, družinski sodniki in pedopsihiatri. Etiološke in fdenomenološke preglednice, instumentarij za zgodnjo detekcijo vedenjskih in čustvenih težav, razpoznavanje in ustrezna umeščenost didaktičnih pripomočkov in metod na vsaki od podskupin po kontinuumu težav oziroma motenj predstavljajo pomembne doprinose socialno pedagoški znanosti.
Izpostavimo še pomembnost etičnih standardov in ohranjanje socialno pedagoških usmeritev. Meje in povezanosti strok, funkcionalnega mrežnega delovanja so nujne, da se ne zaide v preveč medicinski ali kaznovalen pristop ali premalo strukturirano in diferencirano okolje. V tem smislu je pomembno, da se ustvarja že ustrezno vrtčevsko in šolsko okolje, ki deluje varovalno, hkrati pa ustrezno prepozna in reagira glede na potrebe otrok. Priprava sistemskih sprememb in doprinos k ustreznosti razvrščanja, oblikovanje senzibilnih merskih instrumentov ter protokoli sodelovanja različnih strok so nedvomno zahteva in izziv.
Povezava do Sicris-a.
Novice
14. maj. | Novice
Zaključek naravoslovnih in matematičnih delavnic
Tudi v šolskem letu 2023/2024 so na UP PEF potekale naravoslovne in matematične delavnice za otroke od 1. do 3. razreda.
13. maj. | Novice
Obisk študentov predšolske vzgoje z Dunaja
V okviru Erasmus+ projekta DivA, katerega glavni namen je oblikovati model sodelovanja med visokošolskimi institucijami iz različnih držav, na osnovi katerega bodo partnerji lahko usposabljali učitelje za poučevanje v večjezičnih in večkulturnih okoljih, je Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem gostila študenta Pädagogische Hochschule Wien iz Avstrije.
10. maj. | Novice
Študentka Nika Šardi prejemnica priznanja
Nika Šardi je prejemnica bronasto priznanje za uspeh na tekmovanju za Mednarodni matematični kenguru.
Dogodki
21. maj. - 22. maj. | Vseživljenjsko učenje Koper
Tečaj uporabe pametnega telefona za začetnike
31. maj. | Vseživljenjsko učenje Slovenija
Kažipoti primernega komuniciranja v vzgojno-izobraževalnem okolju
26. sep. - 27. sep. | Dogodek Koper