Digitalno prestrukturiranje deficirarnih poklicev za družbo 5.0 (industrijo 4.0)
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Univerza v Mariboru, Fakulteta za turizem
Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
prof. dr. Mara Cotič prof. dr. Majda Cencič izr. prof. dr. Sonja Čotar Konrad prof. dr. Darjo Felda prof. dr. Mitja Krajnčan prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec izr. prof. dr. Tina Štemberger izr. prof. dr. Matjaž Kljun |
Današnja družba se sooča z vrsto problemov, tako na gospodarske, družbenem in kulturnem področju. Vsi ti problemi pa imajo skupno iztočnico, to je izobraževanje. Iz analize obstoječega stanja se jasno kaže, da so rešitve na področju izobraževanja, predvsem v Sloveniji nesistemske. Te rešitve le redko temelje na dejanskih potrebah družbe in sistematičnih raziskavah. Zaznamo lahko kratkoročne in dolgoročne anomalije na trgu dela: o kratkoročne anomalije so predvsem povezane z neusposobljenim ali nezadostno usposobljenim kadrom za nove izzive, o dolgoročne, sistemske anomalije, ki so predvsem odražajo v pomankanju določenega kadra (deficitarni poklici) na različnih področjih, kot so zdravstvo, zdravstvena nega, turizem, šolstvo. Tudi te anomalije izhajajo predvsem iz pomankanja relevantnih in zanesljivih raziskav, nepopolnih analiz in napačnih interpretacij. Kot družba smo se sicer pričeli zavedati te problematike, a rešitve, ki jih izvajamo so nesistemske in nesistematske in ne temeljijo na resnih raziskavah in njihovih izsledkih. Predlog te programske skupine poleg zaznave in sanacije kratkoročnih problemo naslovlja predvsem dolgoročne probleme in izzive ki so pred nami. Pri tem izhajamo iz premise, da družba prihodnosti že danes ustvarja zametke popolnoma novih delovnih mest in zahtev, popolnoma novih poklicev, ki so danes v takšni ali drugačni obliki še deficitarni, jutrišnji dan pa bo namenjen predvsem njim. Zato bomo sistematsko pristopili k raziskavam in analizi primerov dobrih praks v svetu in ob tem razvijali potrebne učne vsebine, spodbudna učna okolja in primerne formalne in neformalne oblike izobraževanja na podlagi resnih in temeljnih raziskav. Če želimo, da poklice, ki so danes pretežno deficitarni, mnogokrat so to poklici ki so zahtevni in zahtevajo intenziven študij in kompleksna znanja narediti bolj atraktivne, morajo raziskave kariernih možnosti biti ozko povezana s potrebami trga dela in njihovimi zahtevami. Če želimo stopiti v korak z razvitimi družbami, mora naš razvoj biti skrbno načrtovan in pravočasno izveden (in to čim prej!). Čeprav je večino sveta in Slovenija z njim, nekako še vedno na razpotju, v prostor-času med tretjo in četrto industrijsko revolucijo, pa moramo kadre prihodnosti raziskovati, analizirati in spoznati že danes, jih sistematično razvijati, poudarjati njihvo dolgoročno atraktivnost ter zanje ustvarjati dovolj spodbudna učna in delovna okolja in s tem razvijati posameznikovo poklicno in življensko mobilnost. Rezultati izhajajoči iz temeljnih raziskav predlagane programske skupine ne bodo zanimivi zgolj s teoretskega vidika, ampak bodo imeli tudi aplikativno vrednost. Prav tako pa bomo spodbujali kakovost in sodelovanje med institucijami in organizacijami, ki ponujajo učne priložnosti, podjetji, družbenimi partnerji in drugimi relevantnimi entitetami iz celotne Evrope.
Povezava do Sicris-a.
Novice
14. maj. | Novice
Zaključek naravoslovnih in matematičnih delavnic
Tudi v šolskem letu 2023/2024 so na UP PEF potekale naravoslovne in matematične delavnice za otroke od 1. do 3. razreda.
13. maj. | Novice
Obisk študentov predšolske vzgoje z Dunaja
V okviru Erasmus+ projekta DivA, katerega glavni namen je oblikovati model sodelovanja med visokošolskimi institucijami iz različnih držav, na osnovi katerega bodo partnerji lahko usposabljali učitelje za poučevanje v večjezičnih in večkulturnih okoljih, je Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem gostila študenta Pädagogische Hochschule Wien iz Avstrije.
10. maj. | Novice
Študentka Nika Šardi prejemnica priznanja
Nika Šardi je prejemnica bronasto priznanje za uspeh na tekmovanju za Mednarodni matematični kenguru.
Dogodki
21. maj. - 22. maj. | Vseživljenjsko učenje Koper
Tečaj uporabe pametnega telefona za začetnike
31. maj. | Vseživljenjsko učenje Slovenija
Kažipoti primernega komuniciranja v vzgojno-izobraževalnem okolju
26. sep. - 27. sep. | Dogodek Koper