Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj - VŽU preboj

Tip projekta: CRP
Koda: V5-2130
Datum začetka: 01.09.2021
Rok za oddajo: 30.09.2023
Financer: ARRS in MIZŠ
Nosilna organizacija: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Sodelujoče organizacije:

Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta,

Andragoški center Slovenije,

Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta,

Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta,

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo.

Povzetek:

Predlagani projekt odgovarja na vprašanje o stanju in dejavnikih, ki spodbujajo vseživljenjsko učenje (VŽU). V Sloveniji se po izsledkih mednarodnih kazalnikov srečujemo s problemom velike skupine premalo funkcionalno pismenih odraslih, ki nimajo dovolj priložnosti, da bi svoje kompetence razvijali. Po meritvah raziskave »Program za mednarodno ocenjevanje kompetenc odraslih« (PIAAC) je bilo ugotovljeno, da ima prevelika skupina odraslih v delovno aktivnem obdobju nizko razvite spretnosti za reševanje problemov v tehnološko zahtevnem okolju. Poleg tega tudi vključenost odraslih v aktivnosti VŽU strmo upada, ob tem pa gre izpostaviti tudi podatek, da se v VŽU v večji meri vključujejo bolj izobraženi odrasli. Vključevanje v VŽU posameznikov z nižjo stopnjo izobrazbe in nižjimi ravnmi kompetenc predstavlja še vedno izziv, ki zahteva oblikovanje učinkovitih izobraževalnih modelov in novih pristopov. Neugoden položaj opisanega segmenta prebivalstva močno zavira družbeni razvoj. Dodaten izziv za Slovenijo predstavlja trend staranja prebivalstva in delovno aktivnega prebivalstva ter upad spretnosti pri starejših. Tudi prehod k digitalni tehnologiji in njenim aplikacijam postavlja dodatne izzive v smeri digitalizacije in preoblikovanja poslovnih modelov, ki so se s pandemsko izkušnjo še dodatno pospešili. Ustrezne kompetence zaposlenih so v času četrte industrijske revolucije postale izjemno pomemben komplementarni dejavnik uvajanju novih tehnologij, ki kritično prispeva k povečevanju dodane vrednosti na ravni podjetij in s tem dviguje tudi pripravljenost podjetij na investiranje in uvajanje novih tehnologij, kar pozitivno vpliva na rast števila novih delovnih mest, razvoj podjetij, mest in regij

V okviru projekta bo zato razvit holistični model VŽU, ki bo upošteval domače in tuje razvojne dosežke, izkušnje iz prakse in rezultate nacionalnih razvojnih projektov in nove okoliščine, ki jih je prinesla pandemija, saj bo učinkovito nagovarjal odrasle za izobraževanje in VŽU ter prispeval k ciljem Slovenije, da bi zvišala udeležbo odraslih v izobraževanju in VŽU. V ta namen bomo iskali interdisciplinarne povezave za razvoj kompetenc v različnih okoljih, tako na delu kot v lokalnem okolju, kot tudi na različnih ravneh: mikro (odrasli), mezo (podjetja, izobraževalne institucije) in makro ravni (politike VŽU, upravljanje sistema izobraževanja odraslih).

Cilji projekta zasledujejo tudi cilje nastajajoče Resolucije o Nacionalnem programu izobraževanja odraslih v Republiki Sloveniji za obdobje 2021–2030 (ReNPIO 2021-2030), saj se projekt osredotoča na naslednje operativne cilje, na osnovi katerih so bilo oblikovani tudi delovni svežnji:

1) analizirati stanje vseživljenjskosti učenja v Sloveniji v mednarodno primerjalnem vidiku, s poudarkom na trajnostnem razvoju in digitalnemu preboju,

2) analizirati raznolikost stanja vseživljenjskosti učenja v Sloveniji po regijah glede na različne vrste pismenosti,

3) identificirati in analizirati dejavnike krepitve vseživljenjskosti učenja na mikro, mezo in makro ravni  s predlogom inštrumentarija krepitve,

4) analizirati obstoječe modele VŽU v mednarodnem kontekstu in razviti holistični model VŽU v Sloveniji, s poudarkom na krepitvi udeležbe v izobraževanju odraslih in VŽU,

5) aplicirati holistični model VŽU v izbranih podjetjih za spodbujanje razvoja spretnosti reševanja problemov v tehnološko bogatih okoljih in zmanjševanje digitalne vrzeli, še posebno za ranljive skupine odraslih s predlogi za inovativne andragoške strategije,

6) diseminacija in prenos znanja v prakso.

Temeljni cilji in rezultati projekta so naravnani tako, da se bodo lahko prenašali v prakso k različnim končnim uporabnikom na različnih ravneh: na makro, mezo in mikro ravni.

 

Med pomembnejšimi pričakovanimi rezultati velja izpostaviti aplikacijo holističnega modela VŽU podjetjih na osnovi analize podatkov iz terenske raziskave, objavo znanstvene monografije ter diseminacijo v znanstveni in strokovni skupnosti.

Raznolikost stanja VŽU v Sloveniji po regijah glede na spretnosti reševanja problemov v tehnološko bogatih okoljih. Gradivo je dostopno na spletni strani: https://www.acs.si/digitalna-bralnica/raznolikost-stanja-vsezivljenjskega-ucenja-v-sloveniji-po-regijah-glede-na-spretnosti-resevanja-problemov-v-tehnolosko-bogatih-okoljih/.

Analiza implikacij digitalizacije in opredelitev potreb po digitalnih kompetencah in post–pandemski družbi.

 

Model vseživljenjskega učenja v mednarodnem kontekstu in razvoj holističnega modela vseživljenjskega učenja v Sloveniji je dostopen na:

Modeli vseživljenjskega učenja v mednarodnem kontekstu in razvoj holističnega modela vseživljenjskega učenja v Sloveniji

 

Primarna raziskava vseživljenjskega učenja v podjetjih je dostopna tu.

Model vseživljenjskega učenja v mednarodnem kontekstu in razvoj holističnega modela vseživljenjskega učenja v Sloveniji je dostopen tu

 

Objavljena je tudi elektronska izdaja monografije Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj.

Monografija je dostopna na VŽU za trajnostni razvoj in digitalni preboj.pdf

 

SKUPNA PRIPOROČILA ZA VSEŽIVLJENJSKO UČENJE ODRASLIH IN DIGITALNI PREBOJ. Na voljo so tukaj: Priporočila

 

Zaključno poročilo Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj je dostopno tukaj.

 

Člani projektne skupine:

prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec, Univerza na Primorskem, vodja projekta.

izr. prof. dr. Maja Mezgec, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta.

doc. dr. Petra Javrh, Andragoški center Slovenije.

mag Estera Možina, Andragoški center Slovenije.

izr. prof. dr. Borut Mikulec, Univerze v Ljubljani, Filozofska fakulteta.

prof. dr. Polona Domadenik, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

prof. dr. Maja Zalaznik, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

prof. dr. Tjaša Redek, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

izr. prof. dr. Valentina Franca, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo

 

Povezave do bibliografij članov projektne skupine:

prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, vodja projekta.

Jurka Lepičnik-Vodopivec (cobiss.net)

doc. dr. Maja Mezgec, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta.

Maja Mezgec (cobiss.net)

doc. dr. Petra Javrh, Andragoški center Slovenije.

Petra Javrh (cobiss.net)

mag. Estera Možina, Andragoški center Slovenije.

Estera Možina (cobiss.net)

izr. prof. dr. Borut Mikulec, Univerze v Ljubljani, Filozofska fakulteta.

Borut Mikulec (cobiss.net)

prof. dr. Polona Domadenik, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

Polona Domadenik Muren (cobiss.net)

prof. dr. Maja Zalaznik, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

Maja Zalaznik (cobiss.net)

prof. dr. Tjaša Redek, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

Tjaša Redek (cobiss.net)

izr. prof. dr. Valentina Franca, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo.

Valentina Franca (cobiss.net)

 

Povezava do Sicris-a.

icon open book

Novice

14. maj. | Novice

Zaključek naravoslovnih in matematičnih delavnic

Tudi v šolskem letu 2023/2024 so na UP PEF potekale naravoslovne in matematične delavnice za otroke od 1. do 3. razreda.

13. maj. | Novice

Obisk študentov predšolske vzgoje z Dunaja

V okviru Erasmus+ projekta DivA, katerega glavni namen je oblikovati model sodelovanja med visokošolskimi institucijami iz različnih držav, na osnovi katerega bodo partnerji lahko usposabljali učitelje za poučevanje v večjezičnih in večkulturnih okoljih, je Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem gostila študenta Pädagogische Hochschule Wien iz Avstrije.

10. maj. | Novice

Študentka Nika Šardi prejemnica priznanja

Nika Šardi je prejemnica bronasto priznanje za uspeh na tekmovanju za Mednarodni matematični kenguru.

icon arrow more

Dogodki