Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Uvod v socialno pedagogiko

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Uvod v socialno pedagogiko

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Zgodnje učenje, 2. stopnja

/

1. ali 2.

2. ali 3. ali 4.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

/

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

15

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

prof. dr. Mitja Krajnčan

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Vsebina:

  • družba in socialna pedagogika,
  • oblike in funkcije organizirane pomoči v moderni družbi,
  • socialna neenakost in organizirana pomoč,
  • interakcije v socialni pedagogiki,
  • razumevanje posameznika in njegovega življenjskega položaja,
  • socialno-pedagoški teoretski koncepti,
  • metodična načela socialno pedagoškega dela,
  • metode in mediji v socialni pedagogiki,
  • preventivno in kurativno socialno pedagoško delo,
  • etiološko fenomenološke opredelitve populacije otrok s čustvenimi in vedenjskimi težavami,
  • individualno, skupinsko, skupnostno delo,
  • klasične in dopolnilne metode socialno pedagoškega dela,
  • kriteriji za izbor metod.

Temeljni literatura in viri / Readings:

  • Foucoult, M. (1984). Nadzorovanje in kaznovanje. Ljubljana: Delavska enotnost.
  • Kiehn, E. (1997). Socialnopedagoška oskrba otrok in mladostnikov v stanovanjskih skupinah. Ljubljana: samozaložba.
  • Janković, J. & Bašić, J. (2001). Prevencija poremečaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici. Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske.
  • Klawe, W. (2000). Arbeit mit Jugendlichen. Weinheim: Juventa Verlag.
  • Redl, F. (1980): Agresivni otrok, Ljubljana: SC.
  • Krajnčan, M. (1997). Šola in socialna pedagogika. Socialna pedagogika 1, s. 91 - 100.
  • Krajnčan, M. (1995): Krog spodbujanja - Ali lahko vzgajamo tudi drugace?. Vzgoja izob., letn. 26, št. 1, str. 12-19
  • Krajnčan, M., Miklavžin, P. (2010). Zdravje mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje, 140 str.

Cilji in kompetence:

  • poznavanje teoretskih osnov socialne pedagogike, komparacija s sodobnimi modeli in aplikacija,
  • poznavanje metod in tehnik socialno pedagoškega dela,
  • razumevanje procesov stigmatiziranja, marginalizacije in socialnega izključevanja,
  • poznavanje in razumevanje posameznika skozi prizmo različnih teoretskih modelov,
  • razumevanje delovanje družbe, oblike socialnega izključevanja,
  • razumevanje vloge in nastanka socialne pedagogike kot organizirane strokovne pomoči v družbi,
  • razumevanje posameznika v njegovem življenjskem kontekstu,
  • razumevanje temeljne socialno-pedagoške teoretske koncepte in diskurze,
  • reflektiranje in povzovanje teorije in prakse.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • pozna in razume teoretske osnove socialne pedagogike,
  • pozna in razume njihov vpliv,
  • proaktivno in kritično spremlja in reflektira.

Uporaba:

Študent/-ka:

  • pozna, uporablja v praksi socialno pedagoške diskurze,
  • uporablja znanja v delu z otroki in mladostniki,
  • pozna, uporablja in multiplicira socialne veščine.

Refleksija:

Študent/-ka:

  • reflektira svoje delo in delo ostalih strokovnih delavcev,
  • reflektira in kritično ovrednoti različne (lastne in opazovane) strokovne izkušnje.

Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija, vprašanja, primeri, reševanje problemov, ekskurzija)
  • seminarske vaje, v vsebinski povezavi s pedagoško prakso (refleksija prakse, vaj, projektnega dela)
  • terenske vaje, ki temeljijo na izkušenjskem, sodelovalnem in problemskem učenju (samostojno učenje, metoda progresivnega podvajanja, diskusija),
  • razlaga, opazovanje, timsko delo, študija primera, metode kritičnega branja in pisanja, igra vlog, sodelovalno učenje, portfolijo, evalvacija, samoocenjevanje);
  • individualne in skupinske konsultacije (diskusija, razlaga);
  • refleksija, samoocenjevanje, strategije samouravnavanega učenja.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • pisni izpit,
  • seminarsko delo.

60%,

40%.

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. KRAJNČAN, Mitja, BAJŽELJ, Boštjan. Analysis of relationship elements in pedagogy. The new educational review, 2009, letn. 17, št. 1, str. 135-154. [COBISS.SI-ID 7838537]
  2. DEVJAK, Tatjana, KRAJNČAN, Mitja. Vzgoja v javni šoli kot proces graditve človekove osebnosti in njegove socialne rasti. Pedagoš. obz., 2009, letn. 24, št. 2, str. 44-59. [COBISS.SI-ID 8019273]
  3. KRAJNČAN, Mitja. Osnove doživljajske pedagogike. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. 182 str., ilustr. ISBN 978-961-253-007-5. [COBISS.SI-ID 236623104]
  4. KRAJNČAN, Mitja. Phantasievolle Erziehung : Methoden erlebnis- und handlungsorientierter Pädagogik, (Schriften zur Bildungs- und Freizeitwissenschaft, Bd. 3). Aachen: Shaker, 2008. 123 str., ilustr. ISBN 978-3-8322-7645-4. [COBISS.SI-ID 7701833]
  5. KRAJNČAN, Mitja, MIKLAVŽIN, Primož. Zdravje mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje, 2010. 140 str., ilustr., gref. prikazi, tabele. ISBN 978-961-6523-50-9. [COBISS.SI-ID 254262528]
icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki