Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Dinamika socialnih skupin

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Dinamika socialnih skupin
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

30

1

Učitelj

Seminarji (SE)

30

1

Učitelj ali sodelavec

Seminarske vaje (SV)

15

0,5

Sodelavec

SKUPAJ

75*

2,5

*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Seminarska naloga (SN)

45

1,5

Izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
d. Cilji:
Študent/-ka:

  • spoznava temeljne socialno psihološke procese v skupini in med skupinami;
  • razume vpliv strukturnih in procesnih dejavnikov v skupini na medosebno vedenje otrok;
  • povezuje socialno vedenje otrok v skupini z njihovo motivacijo, mišljenjem in osebnostjo;
  • načrtuje pedagoške spodbude za vključevanje različnih otrok v skupino;
  • načrtuje različne strategije in metode dela v skupini, ki zagotavljajo optimalno učno okolje za otrokov razvoj.


e. Splošne kompetence:
Študent/-ka je zmožen/-na:

  • poiskati, izbrati in uporabljati relevantne podatke in informacije, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija;
  • kritične presoje obstoječe prakse in pridobljenih informacij iz različnih virov;
  • natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika;
  • razumeti vlogo dejavnikov okolja na otrokov razvoj in učenje;
  • izbrati in uporabljati različne strategije, pristope in metode dela z različnimi otroki.


f. Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka:

  • prepoznava individualno in kulturno različnost otrok in njihove razvojne potrebe;
  • razume vlogo dejavnikov okolja na otrokov razvoj in učenje;
  • zmožen je nuditi čustveno varnost otrokom in razvijati njihovo čustveno regulacijo;
  • izbira in uporablja primerne strategije in metode dela za oblikovanje klime medsebojnega zaupanja v skupini;
  • načrtuje in strukturira skupinske interakcije, ki spodbujajo otrokovo samostojnost in osebnostni razvoj.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • procesi socialnega vplivanja;
  • socialno-psihološki procesi oblikovanja skupine;
  • skupinski procesi: vključevanje in izključevanje;
  • skupinska klima, medsebojno zaupanje, medosebni odnosi v skupini:
  • skupinsko vedenje: sodelovanje in tekmovanje;
  • medskupinski odnosi;
  • principi socialnega zaznavanja in presojanja;
  • razvoj socialnega vedenja v zgodnjem otroštvu;
  • struktura skupine in socialni položaj otrok v skupini;
  • vloga vrstniške skupine v otrokovem psiho-socialnem razvoju;
  • vloga mikro in makro socialnih sistemov v otrokovem razvoju;
  • vodenje skupin;
  • reševanje problemov v skupini;
  • strukturiranje socialnih interakcij, ki spodbujajo zgodnji razvoj in učenje.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:

  • Bečaj, J. (1997). Temelji socialnega vplivanja. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Gibbs, J. (2006). Reaching all by creating tribes learning communities. Windsor, California: CenterSource Systems, LLC.
  • Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., Kavčič, T., Podlesek, A. (ur). (2002). Kakovost v vrtcih. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.


b. Dopolnilna literatura:

  • Ule, M. (1994). Temelji socialne psihologije. Ljubljana: Alfa.
  • Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.


c. Dodatna literatura:

  • Hogg, M. A., Vaughan, G. M. (2002). Social psychology. 3rd ed. London: Prentice Hall.
  • Meadows, S. (2010). The child as social person. London, New York: Routlege.
  • Čas, M. (2008). Socialne interakcije v vrtcu. Ljubljana: Supra.


19. Predvideni študijski dosežki:
d. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • pozna temeljne socialno psihološke procese v skupini;
  • pozna socialne dejavnike, ki vplivajo na otrokov razvoj in vedenje.


e. Uporaba:
Študent/-ka:

  • povezuje otrokovo vedenje s strukturo in procesi v skupini;
  • je sposoben oblikovati skupinsko klimo medsebojnega zaupanja, ki otroku zagotavlja varnost;
  • ustrezno strukturira socialne interakcije v skupini, ki spodbujajo otrokov razvoj in učenje;
  • načrtuje pedagoške strategije in metode dela v skupini, ki spodbujajo medsebojno sodelovanje otrok.


f. Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti lastno delo z otroki in ga izboljšuje;
  • kvalitetno nadgrajuje svoje ustvarjalno delo na področju spodbujanja zgodnjega psiho-socialnega razvoja in učenja.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, seminarji, seminarske vaje v obliki delavnic.

21. Načini preverjanja znanja:
Ustni izpit.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; ustrezen didaktični material.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj;
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • pogovor s študenti;
  • analiza uspešnosti študentov.



Učni načrt pripravila: doc. dr. Alenka Gril

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki