Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Razvoj osnovnih matematičnih pojmov

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Razvoj osnovnih matematičnih pojmov

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Zgodnje učenje, 2. stopnja

/

2.

3.

Vrsta predmeta

obvezni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

30

15

15

/

Pedagoška praksa 15

*105

6 KT

Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

*seminarska naloga (pedagoška praksa) 30 ur = 1 KT; krajši pisni izdelki (pedagoška praksa) 15 ur = 0,5 KT; študij literature in virov 30 ur = 1 KT; izpit in priprava na izpit 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

prof. dr. Mara Cotič

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

  • začetno učenje matematike in oblikovanje osnovnih matematičnih pojmov in konceptov;
  • didaktični pristopi v začetnem obdobju učenja matematike;
  • matematične vsebine v začetnem obdobju: predmeti v prostoru, sortiranje in razvrščanje predmetov, množice in operacije, naravna števila, merjenje;
  • strategije reševanja preprostih matematičnih problemov v obliki problemskih situacij.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Cotič, M., Hodnik Čadež, T., Felda, D. (2005). Igraje in zares v svet matematičnih čudes. Kako poučevati matematiko v 1. razredu devetletne osnovne šole. Ljubljana: DZS.
  • Cotič, M., Hodnik, T. (1993). Igrajmo se matematiko, Prvo srečanje z verjetnostnim računom in statistiko (metodični priročnik). Ljubljana: ZRSŠ.
  • Cotič, M., Hodnik, T., Manfreda, V., Mutić, S. (1996). Prvo srečanje z geometrijo (metodični priročnik). Ljubljana: DZS.
  • Hodnik Čadež, T. (2002). Cicibanova matematika, priročnik za vzgojitelja. Ljubljana: DZS.
  • Hodnik Čadež, T., Felda, D. (2006). Matematični izzivi. Ljubljana: DZS.

Dopolnilna literatura:

  • J. Pinter, V. Krekić, A.Cetković, Metodički priručnik matematike, Beograd, 2002.
  • M. Stevanović, Interaktivna stvaralačka edukacija, Rijeka, 2003.
  • Cotič, M., Hodnik Čadež, T., Felda, D. (2006). Igraje in zares v svet matematičnih čudes - učbenik z elementi delovnega zvezka za matematiko v 1. razredu devetletne osnovne šole. Ljubljana: DZS.

Dodatna literatura:

  • Revija Matematika v šoli, Zavod RS za šolstvo.
  • Motik, D. (1992). Ustvarjamo in bogatimo se ob igri. Ljubljana: ZRSŠ.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • poglobi in razširi znanja in sposobnosti za razvijanje otrokovega logično-matematičnega mišljenja in spretnosti,
  • zna poiskati načine, kako otroku približati matematične vsebine,
  • povezuje matematične vsebine z drugimi področji,
  • samostojno uporablja študijsko literaturo,
  • pridobljene zmožnosti uporablja za iskanje novih didaktičnih pristopov.

Splošne kompetence:

  • zmožnost natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika.
  • zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.

Predmetnospecifične kompetence:

  • pozna oblike pomoči otroku pri oblikovanju logično-matematičnega mišljenja in matematičnih pojmov ter jih uspešno uporablja in nadgrajuje,
  • razvija strategije reševanja preprostih matematičnih problemov ter s pomočjo kognitivnega konflikta motivira otroka k uvidu problemske situacije in reševanju pripadajočega problema.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • ima pridobljene teoretične osnove in zna poiskati praktične rešitve pri razvijanju začetnih matematičnih pojmov, mišljenja in jezika,
  • ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.

Uporaba:

  • je sposoben razvijati otrokovo logično-matematično mišljenje in spretnosti,
  • zna otroku približati matematične vsebine in temeljne koncepte ob otrokovih neposrednih izkušnjah,
  • upošteva različnost otrok, ko pomaga pri izgradnji matematičnega mišljenja in pojmov ter strategij reševanja problemov,
  • navaja otroka na povezovanje matematičnih vsebin z drugimi področji.

Refleksija:

  • kritično vrednoti svoje delo z otroki in ga sproti izboljšuje in nadgrajuje,
  • uvidi potrebo po razvijanju logično-matematičnega mišljenja in sposobnosti opazovanja, ocenjevanja, abstrakcije in generalizacije, s čimer utrdi temelje za premišljeno ustvarjalno delo z otroki.

 

Metode poučevanja in učenja:

  • Interaktivna predavanja, individualno delo in skupinsko delo, diskusija, samostojno učenje, pisni in drugi izdelki študentov.
  • V okviru predmeta se izvaja tudi pedagoško usposabljanje.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Načini preverjanja znanja:

  • seminarska naloga,
  • izpit.

40 % seminarska naloga, 60 % izpit.

 

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. COTIČ, Mara, VALENČIČ ZULJAN, Milena. Problem-based instruction in mathematics and its impact on the cognitive results of the students and on affective-motivational aspects. Educ. stud., 2009, vol. 35, no. 3, str. 297-310. [COBISS.SI-ID 3200983]
  2. COTIČ, Mara. Razvijanje elementarne statistične pismenosti na začetku šolanja. Pedagoš. obz., 2009, letn. 24, št. 2, str. 78-96, ilustr., tabele. [COBISS.SI-ID 3331287]
  3. CENCIČ, Majda, COTIČ, Mara, MEDVED-UDOVIČ, Vida, BOROTA, Bogdana. Comparison of the usage of ICT among some compulsory subjects in the Slovenian primary schools. Probl. educ. 21st century, 2009, vol. 17, str. 39-47, tabele. [COBISS.SI-ID 3431383]
  4. COTIČ, Mara. Vrednotenje matematičnega znanja in objektivnost učiteljeve ocene. Pedagoš. obz., 2010, letn. 25, št. 1, str. [39]-54. http://www.pedagoska-obzorja.si/revija/Vsebine/PDF/DSPO_2010_25_01.pdf. [COBISS.SI-ID 3533527]
  5. CENCIČ, Majda, COTIČ, Mara, MEDVED-UDOVIČ, Vida. Spremembe pouka in kompetence učiteljev za uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Pedagoš. obz., 2010, letn. 25, št. 2, str. 19-34. [COBISS.SI-ID 3618007]
  6. COTIČ, Mara, FELDA, Darjo, ŽAKELJ, Amalija. Razvijanje matematične pismenosti na razredni stopnji. Sodob. pedagog., 2010, letn. 61, št. 1, str. 264-282. [COBISS.SI-ID 3545047]
  7. 7. COTIČ, Mara, KOZEL, Lea, FELDA, Darjo. Razumevanje matematičnega pojma verjetnosti pri otrocih v vrtcu in prvem razredu osnovne šole = Understanding the mathematical concept of probability with children in kindergarten and in first grade of primary school. Sodob. pedagog., 2009, letn. 60 (126), št. 3, str. 70-84. [COBISS.SI-ID 3351255]

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki