Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Otrok v sodobni družbi

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Otrok v sodobni družbi
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Stanko Pelc
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 1.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

30

1

Učitelj

Seminarji (SE)

15

0,5

Učitelj ali sodelavec

Seminarske vaje (SV)

30

1

Sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Projektno delo (PD)

60

2

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Izpit in priprava na izpit (PI)

15

0,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/ka -

  • se usposobi za vrednotenje pomena družboslovnih tem za delovanje sodobne družbe,
  • si izoblikuje ustrezno zavedanje o procesih oblikovanja sodobne družbe,
  • zna povezovati družboslovne teme s svojimi življenjskimi izkušnjami,
  • zmore uporabljati družboslovno znanost kot orodje za razumevanje ključnih problemov sodobne družbe.


b. Splošne kompetence:

  • Zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.
  • Zmožnost vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskih odnosov s sodelujočimi v procesih zgodnjega učenja.
  • Zmožnost načrtovanja in izpeljave projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah.



c. Predmetnospecifične kompetence:

  • Zmožnost razumevanja koncepta prostor-družba-čas v kontekstu sodobne družbe, ki je opredeljena z zgodovinskimi in geografskimi okviri, v katerih se odvijajo družbeni procesi.
  • Zmožnost kritičnega vrednotenja sodobnih teorij o družbenih pojavih in procesih.
  • Zmožnost vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskih odnosov s sodelujočimi v procesih zgodnjega učenja družboslovja.
  • Zmožnost raziskovanja različnih družbenih problemov ter oblikovanje poročil o dosežkih.
  • Zmožnost analiziranja socialnih in okoljskih problemov s krajevnega državnega in mednarodnega vidika.



Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Posameznik kot družbeno bitje:

  • proces socializacije in družbena kontrola,
  • problemi družbene razslojenosti,
  • družbene spremembe kot stalnica.
  • Družbenoekonomski in politični vidik organiziranosti družbe:
  • družina – (še vedno) temeljna celica družbe – družine, gospodinjstva in zunajzakonske skupnosti v Sloveniji,
  • vloga in pomen vzgoje in izobraževanja – izobrazbena raven slovenskega prebivalstva in izobraževanje v Sloveniji in EU,
  • vpliv vere in cerkve na sodobno družbo – verska opredeljenost v Sloveniji,
  • politika in politični sistemi,
  • vloga gospodarskih dejavnosti v sodobni družbi – gospodarski razvoj in gospodarske značilnosti Slovenije.
  • Izbrane družbene teme:
  • Spol in spolna opredeljenost družbenih vlog,
  • drugačnost in odnos do drugačnih,
  • blaginja in revščina.
  • Družba in okolje:
  • Vplivi sodobnega načina življenja na okolje,
  • rast prebivalstva in urbanizacija,
  • mednarodna trgovina in vpliv svetovnih gospodarskih gigantov na življenje posameznikov v različnih delih sveta,
  • odziv na okoljske probleme v pogojih globalizacije.
  • Kurikul vrtca in družboslovne teme:
  • Kako v skladu s kurikularnimi teorijami vključevati obravnavane družboslovne teme v ustrezni kurikul,
  • kritična analiza kurikulov vrtca z vidika aktualnosti in pomembnosti družboslovnih tem.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Newman, D. M., 2006: SOCIOLOGY: Exploring the architecture of everyday life. Thousand Oaks, SAGE, 618 str.
HASS, J. K., 2007: Economic sociology: an introduction. London; New
York, Routledge, 252 str.
Outhwaite, W., Turner, S. P., 2007: The SAGE handbook of social science methodology. Los Angeles, 622 str.

b. Dopolnilna literatura:
Ross, A. (ed.), 2005: Teaching citizenship: proceedings of the seventh conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Thematic Network. Ljubljana, London, CiCe, 543 str.

c. Dodatna literatura:

  • internetne strani z izbranimi temami
  • članki iz domačih in tujih revij in poljudne periodike kot izhodišče za razpravo


19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:

  • tem navedenih v točki, kjer je navedena vsebina.


b. Uporaba:

  • znanja in razumevanja navedenih vsebin za analiziranje kurikula in načrtovanje metodičnih pristopov k poučevanju in vzpodbujanju učenja o teh vsebinah v zgodnjem obdobju


c. Refleksija:

  • svoje vloge v procesih učenja in poučevanja družboslovnih vsebin in zavedanje vpetosti sebe in drugih udeležencev v procesu učenja in poučevanja v okvir družbenih odnosov in procesov, ki so predmet učenja in poučevanja.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • diskusija,
  • igranje vlog,
  • projektno delo,
  • metoda dela s teksti,
  • samostojno učenje,
  • problemsko učenje.


21. Načini preverjanja znanja:

  • dejavno sodelovanje 20%
  • izdelki, nastopi: 20%
  • kviz v e- okolju 20%
  • ustni izpit 40%


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Standardno opremljena učilnica z ustrezno avdio in video opremo, prilagodljiva seminarska soba z možnostjo dela v manjših skupinah. Del seminarskih vaj poteka na terenu v obliki ekskurzije in terenskega dela – stroške izvedbe krijejo študenti.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • Pogovor s študenti
  • Anketa o kakovosti
  • Analiza uspešnosti študentov



Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Stanko Pelc

icon open book

Novice

23. apr. | Novice

Razstava študentov Inštituta za vizualno kulturo Univerze Nyiregyhaza

Od 22. aprila 2024 v novih prostorih na Čevljarski ulici v Kopru gostimo razstavo študentov Inštituta za vizualno kulturo Univerze Nyiregyhaza

23. apr. | Novice

Vabilo na preizkusno predavanje dr. Doza

Obveščamo vas, da bo imel dr. Daniel Doz, kandidat za izvolitev v naziv visokošolski učitelj – docent za področje Didaktika matematike in znanstveni naziv znanstveni sodelavec v četrtek, 9. maja 2024, ob 10. uri.

22. apr. | Novice

Ob svetovnem dnevu knjige: branje z najmlajšimi se začne z objemom čez rame

UP PEF in Osrednja knjižnica Srečka Vilharja Koper sta v ponedeljek, 22. aprila 2024, gostili italijansko otroško pisateljico Eliso Mazzoli in urednico Anito Molino, ki sta v okviru svetovnega dneva knjige in mladinske književnosti spregovorili o ključni vlogi otroške literature pri razvoju otrokove osebnosti in sposobnosti. Teden pred tem pa je dr. Barbara Baloh z UP PEF predstavila pomen slikanic brez besedila.

icon arrow more

Dogodki