Inkluzivna pedagogika

Študije socialno pedagoških teorij in praks

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Študije socialno pedagoških teorij in praks

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1. ali 2.

1. ali 2. ali 3.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Sem. vaje

Tutorial

Lab. vaje

Laboratory work

Teren. vaje

Field work

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

15

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

prof. dr. Mitja Krajnčan

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

Vsebina:

  • antidiskriminatornost,
  • opolnomočenje v socialni pedagogiki,
  • usmerjenost v vire,
  • koncept življenjsko usmerjene socialne pedagogike,
  • aplikacije v prakso,
  • kritična analiza obstoječe prakse,
  • raziskovanje prakse, povezava teorije in prakse,
  • modeli profesionalnosti,
  • razvoj profesije,
  • spoznavanje modelov poklicnega delovanja na empirični osnovi,
  • razvoj poklicne identitete.

Temeljni literatura in viri / Readings:

  • Grunwald, K. & Thiersch, H. (2008): Koncept socialne pedagogike , usmerjene v življenjski svet. V: Krajnčan.M., Zorc-Maver, D, Bajželj, B., Socialna pedagogika med teorijo in prakso. Univerza v Ljubljani:Pedagoška fakulteta. S- 7-26.
  • Thompson, N. ( 2001): Anti-discriminatory Practice, Palgrave: Houndmills. S. 194
  • Heiner, M. (2004): Professionalitaet in der Sozialen Arbeit. Theoretische Konzepte, Modelle und empirische Perspektiven. Kohlhammer:Stutgart. S. 178.
  • Ellermann, W. (2002). Das sozialpädagogische Praktikum.Weinheim und Basel: Beltz Verlag. S.152
  • Dörr, M., Müller, B. (2007). Nähe und Distanz. Ein Spannungsfeld pädagogischer Professionalität. Weinheim und München: Juenta Verlag. S. 204.

Cilji in kompetence:

  • poznavanje različnih socialno pedagoških teorij in njihove aplikacije v prakso,
  • raziskovanje prakse, komparacija s sodobnimi modeli in aplikacija,
  • oblikovanje prakse na osnovi izbranih teoretskih konceptov,
  • refleksija prakse in lastnega delovanja,
  • razvijanje novih modelov praktičnega dela,
  • kritična analiza obstoječe prakse.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

Pozna različne teorije socialne pedagogike, razume prenos teorij v prakso, pozna in razume raziskovanje v soc.ped. in zna razvijati nove modele prakse.

Uporaba teorije v praksi, uporablja sodobne metode socialno pedagoškega dela in uporablja raziskovalne izsledke v svojem delu.

Reflektira obstoječo prakso, evalvira različne socialno pedagoške diskurze v praksi in razvija sodobne metode in pristope socialno pedagoškega dela.

Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • seminarska dela,
  • raziskovalna dela,
  • terensko delo,
  • projektno delo.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

  • Projektno delo,
  • pisni izpit.

60%,

40%.

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. KRAJNČAN, Mitja, BAJŽELJ, Boštjan. Analysis of relationship elements in pedagogy. The new educational review, 2009, letn. 17, št. 1, str. 135-154. [COBISS.SI-ID 7838537]
  2. DEVJAK, Tatjana, KRAJNČAN, Mitja. Vzgoja v javni šoli kot proces graditve človekove osebnosti in njegove socialne rasti. Pedagoš. obz., 2009, letn. 24, št. 2, str. 44-59. [COBISS.SI-ID 8019273]
  3. KRAJNČAN, Mitja. Osnove doživljajske pedagogike. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. 182 str., ilustr. ISBN 978-961-253-007-5. [COBISS.SI-ID 236623104]
  4. KRAJNČAN, Mitja. Phantasievolle Erziehung : Methoden erlebnis- und handlungsorientierter Pädagogik, (Schriften zur Bildungs- und Freizeitwissenschaft, Bd. 3). Aachen: Shaker, 2008. 123 str., ilustr. ISBN 978-3-8322-7645-4. [COBISS.SI-ID 7701833]
  5. KRAJNČAN, Mitja, MIKLAVŽIN, Primož. Zdravje mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje, 2010. 140 str., ilustr., gref. prikazi, tabele. ISBN 978-961-6523-50-9. [COBISS.SI-ID 254262528]
icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki