do 2017/2018
Specialna pedagogika
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Specialna pedagogika
2. Koda predmeta: IO – I09
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Božidar Opara
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1. ali 2. ali 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
Študent/ka spozna koncepte vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami. Spozna bistvene značilnosti vseh vrst in stopenj otrok s posebnimi potrebami. Spozna oblike in načine vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami ter prilagajanja učno vzgojnega procesa in dodatno strokovno pomoč.
Splošne kompetence:
- prepoznavanje bio-psiho-socialnih značilnosti in potreb populacije otrok s posebnimi
- potrebami
- razvijanje sposobnosti za identifikacijo otrok s posebnimi potrebami
- razvijanje sposobnosti in pridobitev znanj za nudenje strokovne pomoči in prilagoditev vzgoje in izobraževanja otrokom s posebnimi potrebami
Predmetnospecifične kompetence*:
- oblikovati pozitiven odnos do otrok s posebnimi potrebami
- spoznati možne prilagoditve in pomoč pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami
- sodelovati pri pripravi individualiziranega programa usposabljanja otroka sposebnimi potrebami
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Filozofske in paradigmatske osnove za koncepiranje vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami s kratkim zgodovinskim diskurzom:
- nastanek prvih organiziranih oblik vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
- postmodernistična paradigma vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
Klasifikacija otrok s posebnimi potrebami:
- medicinski modeli
- sodobni koncepti
- naš koncept klasifikacije
Prepoznavanje otrok s posebnimi potrebami:
- odkrivanje skozi proces vzgoje in izobraževanja
- normativna podlaga našega koncepta
Nov koncept vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami:
- pravna podlaga
- integracija, inkluzija
- koncept usmerjanja
- programi vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
Družbeno sistemski pogoji in družbena organiziranost v skrbi za otroke s posebnimi
potrebami.
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v RS ( 1995) Ljubljana, Ministrstvo za šolstvo in šport
- Galeša M. : (1995) Specialna metodika individualizacije, Didakta, Radovljica
- Kovačević V.: ( 1988) Osnove teorije defektologije, Zagreb, Fakultet za defektologijo
- Opara B.: ( 2005) Otroci s posebnimi potrebami v vrtcu in šolah, Centerkontura, Ljubljana
- Opara B.: ( 2002) Nekateri problemi terminologizacije, Defectologica Slovenica,Društvo defektologov Slovenije, Ljubljana
- Pravilnik o organizaciji in načinu dela komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami ter o kriterijih za opredelitev vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj otrok s posebnimi potrebami ( 2003) Uradni list RS št 54)
- Skala A.: ( 1962) O vzgoji razvojno prizadetih otrok, Ljubljana, DZS
- Zakon o OŠ ( 1966) ,Uradni list RS
- Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami ( 2000), Uradni list RS št. 54
Dopolnilna literatura*:
- Zbornik Osebe s posebnimi potrebami v procesu inkluzije ter vloga defektologov in specializiranih institucij ( 2002) Društvo defektologov Slovenije, Ljubljana
- Zbornik s simpozija Uresničevanje integracije v praksi ( 1997) Društvo defektolgov Slovenije, Ljubljana
- Zbornik Integracija, inkluzija v vrtcu, osnovni in srednji šoli ( 2002) Zveza društev
- pedagoških delavcev Slovenije, Ljubljana
Dodatna literatura*:
- Zbornik referatov Družbena skrb za vzgojo, izobraževanje in socialno varstvo oseb s posebnimi potrebami ( 2000) Deset let pozneje, društvo defektologov Slovenije, Ljubljana
- Zbornik Kaj hočemo in kaj zmoremo ( 1992) Pedagoška fakulteta v Ljubljani, Ljubljana
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
- Študent/ka pozna vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj pri otrocih s posebnimi potrebami
- Zna grobo prepoznati otroka s posebnimi potrebami in je usposobljen za sodelovanjev timu, ki obravnava otroka
- Pozna programe vzgoje in izobraževanja, v katere se vključujejo otroci s posebnimi potrebami
- Je usposobljen za oblikovanje ustreznih odnosov v skupini oziroma razredu, ki so primerni in nujni za otroke s posebnimi potrebami
Uporaba:*
- Diplomant /ka je sposoben/na prepoznati posebne potrebe pri otroku
- Zna sodelovati v strokovnem timu in sodelovati pri pripravi individualiziranega programa
- Zna opraviti potrebne prilagoditve vzgoje in izobraževanja za otroka s posebnimi potrebami
Refleksija:*
Diplomant/ka je zmožen/na sprotnega preverjanja svojega dela v smislu preverjanja ustreznosti vključitve otroka s posebnimi potrebami v določen program vzgoje in izobraževanja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanja z aplikacijo znanja preko metode študije primera. Aktivne metode učenja (diskusije, analize, iniciative...)
21. Načini preverjanja znanja:
Ustni izpiti, kjer mora študent/ka pokazati, kako zna uporabiti pridobljena znanja v konkretnih situacijah, kako prepoznati posebne potrebe otroka in kako mu prilagoditi vzgojno izobraževalno delo.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
- v skladu z normativi
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Seminarska učilnica s projektorjem.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Sprotna evalvacija in vključenost v fakultetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravil:
doc. dr. Božidar Opara
Novice
19. apr. | Novice
MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti
V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.
16. apr. | Novice
Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado
V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.
16. apr. | Novice
Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...
V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.