do 2017/2018

Specialna pedagogika

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Specialna pedagogika
2. Koda predmeta: IO – I09
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Božidar Opara
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1. ali 2. ali 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

 

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

45

1,5

učitelj

seminarske vaje (SV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

 

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

30

1

izpit in priprava na izpit (PI)

45

1,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

Cilji:
Študent/ka spozna koncepte vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami. Spozna bistvene značilnosti vseh vrst in stopenj otrok s posebnimi potrebami. Spozna oblike in načine vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami ter prilagajanja učno vzgojnega procesa in dodatno strokovno pomoč.

Splošne kompetence:

  • prepoznavanje bio-psiho-socialnih značilnosti in potreb populacije otrok s posebnimi
  • potrebami
  • razvijanje sposobnosti za identifikacijo otrok s posebnimi potrebami
  • razvijanje sposobnosti in pridobitev znanj za nudenje strokovne pomoči in prilagoditev vzgoje in izobraževanja otrokom s posebnimi potrebami

Predmetnospecifične kompetence*:

  • oblikovati pozitiven odnos do otrok s posebnimi potrebami
  • spoznati možne prilagoditve in pomoč pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami
  • sodelovati pri pripravi individualiziranega programa usposabljanja otroka sposebnimi potrebami


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

Filozofske in paradigmatske osnove za koncepiranje vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami s kratkim zgodovinskim diskurzom:

  • nastanek prvih organiziranih oblik vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
  • postmodernistična paradigma vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami

Klasifikacija otrok s posebnimi potrebami:

  • medicinski modeli
  • sodobni koncepti
  • naš koncept klasifikacije

Prepoznavanje otrok s posebnimi potrebami:

  • odkrivanje skozi proces vzgoje in izobraževanja
  • normativna podlaga našega koncepta

Nov koncept vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami:

  • pravna podlaga
  • integracija, inkluzija
  • koncept usmerjanja
  • programi vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami

Družbeno sistemski pogoji in družbena organiziranost v skrbi za otroke s posebnimi
potrebami.


18. Literatura:
Osnovna literatura:

  • Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v RS ( 1995) Ljubljana, Ministrstvo za šolstvo in šport
  • Galeša M. : (1995) Specialna metodika individualizacije, Didakta, Radovljica
  • Kovačević V.: ( 1988) Osnove teorije defektologije, Zagreb, Fakultet za defektologijo
  • Opara B.: ( 2005) Otroci s posebnimi potrebami v vrtcu in šolah, Centerkontura, Ljubljana
  • Opara B.: ( 2002) Nekateri problemi terminologizacije, Defectologica Slovenica,Društvo defektologov Slovenije, Ljubljana
  • Pravilnik o organizaciji in načinu dela komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami ter o kriterijih za opredelitev vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj otrok s posebnimi potrebami ( 2003) Uradni list RS št 54)
  • Skala A.: ( 1962) O vzgoji razvojno prizadetih otrok, Ljubljana, DZS
  • Zakon o OŠ ( 1966) ,Uradni list RS
  • Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami ( 2000), Uradni list RS št. 54


Dopolnilna literatura*:

  • Zbornik Osebe s posebnimi potrebami v procesu inkluzije ter vloga defektologov in specializiranih institucij ( 2002) Društvo defektologov Slovenije, Ljubljana
  • Zbornik s simpozija Uresničevanje integracije v praksi ( 1997) Društvo defektolgov Slovenije, Ljubljana
  • Zbornik Integracija, inkluzija v vrtcu, osnovni in srednji šoli ( 2002) Zveza društev
  • pedagoških delavcev Slovenije, Ljubljana


Dodatna literatura*:

  • Zbornik referatov Družbena skrb za vzgojo, izobraževanje in socialno varstvo oseb s posebnimi potrebami ( 2000) Deset let pozneje, društvo defektologov Slovenije, Ljubljana
  • Zbornik Kaj hočemo in kaj zmoremo ( 1992) Pedagoška fakulteta v Ljubljani, Ljubljana


19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*

  • Študent/ka pozna vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj pri otrocih s posebnimi potrebami
  • Zna grobo prepoznati otroka s posebnimi potrebami in je usposobljen za sodelovanjev timu, ki obravnava otroka
  • Pozna programe vzgoje in izobraževanja, v katere se vključujejo otroci s posebnimi potrebami
  • Je usposobljen za oblikovanje ustreznih odnosov v skupini oziroma razredu, ki so primerni in nujni za otroke s posebnimi potrebami


Uporaba:*

  • Diplomant /ka je sposoben/na prepoznati posebne potrebe pri otroku
  • Zna sodelovati v strokovnem timu in sodelovati pri pripravi individualiziranega programa
  • Zna opraviti potrebne prilagoditve vzgoje in izobraževanja za otroka s posebnimi potrebami


Refleksija:*
Diplomant/ka je zmožen/na sprotnega preverjanja svojega dela v smislu preverjanja ustreznosti vključitve otroka s posebnimi potrebami v določen program vzgoje in izobraževanja.

Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

Predavanja z aplikacijo znanja preko metode študije primera. Aktivne metode učenja (diskusije, analize, iniciative...)


21. Načini preverjanja znanja:

Ustni izpiti, kjer mora študent/ka pokazati, kako zna uporabiti pridobljena znanja v konkretnih situacijah, kako prepoznati posebne potrebe otroka in kako mu prilagoditi vzgojno izobraževalno delo.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*

  • v skladu z normativi


23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Seminarska učilnica s projektorjem.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Sprotna evalvacija in vključenost v fakultetni sistem zagotavljanja kakovosti.


Učni načrt pripravil:
doc. dr. Božidar Opara

 

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki