Razredni pouk

Socialne veščine pri delu z otroki in s starši

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: SOCIALNE VEŠČINE PRI DELU Z OTROKI IN S STARŠI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

Učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

Sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v 3. letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:

  • spoznavati lastne vedenjske vzorce in njihov vpliv na delo s skupino,
  • ozavestiti implicitne teorije,
  • spoznati zakonitosti skupine in različne načine vodenja skupine,
  • razumeti pojem skupinske kohezivnosti,
  • razviti občutljivost za posebnosti skupine,
  • spoznavati načine razreševanja konfliktnih vsebin,
  • razumeti pojem družine in nekaterih zakonitosti delovanja družinskega sistema,
  • spoznati pomen dela s starši in razvijati oblike konstruktivnih povratnih informacij o dosežkih otrok,
  • spoznati pojem zlorabe otrok in osnove ukrepanja vzgojitelja,
  • spoznati pomen timskega dela in nekatere značilnosti timske skupinske dinamike.


b. Splošne kompetence:

  • avtonomnost, in prizadevanje za kakovost,
  • strokovna kritičnost in previdnost pri zaključevanju,
  • obvladovanje profesionalno – etičnih vprašanj.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • celostno pojmovanje otroka in razumevanje razvojnih in individualnih razlik
  • poznavanje načinov pri nudenju čustvene varnosti in pri spodbujanju otrok k samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
  • poznavanje in razumevanje skupinskega dogajanja, posebej procesov medsebojnega vplivanja v vzgoji in izobraževanju,
  • razumevanje pomena komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov,
  • poznavanje oblik vodenja posameznika in skupine ter sposobnost timskega dela,
  • razumevanje pomena občutljivosti/odprtosti za ljudi in socialne situacije.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

Socialne veščine:
delo na sebi - samospoznavanje in osebnostna rast:

  • spretnosti dogovarjanja, poslušanja, usmerjanja pozornosti in postavljanja meja,
  • samouravnavanje in razumevanje sebe,
  • govorica telesa, potrebe in motivi,
  • vrednotni sistem, čustvena inteligentnost in socialna kognicija,
  • stik s seboj in z okoljem (medosebna in znotrajosebna inteligentnost), strategije reševanja problemov,
  • opredelitev stresa in pojma izgorelosti,
  • dejavniki stresa, načini spoprijemanja s stresom in sprostitvene tehnike.


delo z otroki - prepoznavanje skupinske dinamike:

  • vloga posameznika znotraj skupine (sociometrični položaji in tehnike sociometrije),
  • skupinska kohezija (pomen in oblike spodbujanja),
  • prosocialno vedenje in dejavniki povezani z asocialnim vedenjem.


delo s starši - prepoznavanje družinske dinamike:

  • vrste družin (enostarševske, nuklearne, razširjene, reorganizirane),
  • razvojni cikel družine in potrebe družinskih članovtimsko delo v različnih razvojnih obdobjih,
  • funkcionalni in konfliktni pogled na družino (nasilje v družini, zlorabe v družini),
  • oblike sodelovanja s starši.


timsko delo:
priprava na delo, spremljanje in evalvacija dela.

18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Otrokov svet - otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
  • Polak, A. (2007). Timsko delo. Ljubljana: Rokus (v tisku).
  • Smrtnik, V. H. (2004). Čustva in razvoj čustev. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
  • Rozman, V. (2006). Trening socialnih veščin. Nova Gorica: Educa.
  • Tomori M. (1994). Knjiga o družini. Ljubljana: EWO.


19. Predvideni študijski dosežki:

  • pozna zakonitosti delovanja skupine in načine spodbujanja takih vzgojnih situacij, ki prispevajo k skupinski kohezivnosti,
  • razume delovanje osebnostnih značilnosti vzgojiteljice/ vzgojitelja in pomen samouravnavanja pri delu z otroki in odraslimi (starši, timom),
  • pozna spodbudne in škodljive vplive okolja in zna ukrepati v korist otroka in proti lasni izgorelosti.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • vaje in seminarji.


21. Načini preverjanja znanja:

  • uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine:
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:

  • visokošolski učitelj in
  • sodelavec.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
  • končni evalvacijski vprašalnik.


Učni načrt pripravili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen

icon open book

Novice

3. maj. | Novice

Umetnost nima nasprotnika: Patrizia Maroso

Dragana Sapanjoš in Patrizia Moroso s pomočjo umetnosti združujeta Hrvaško, Slovenijo in Italijo, 26. aprila pa je bila epicenter vsega Čevljarska ulica v Kopru.

27. apr. | Novice

Zaključek prvega mednarodnega tedna UP PEF

Ta teden, od 22. do 26. aprila 2024, je na fakulteti potekal Mednarodni teden UP PEF, ki je bil organiziran v okviru praznovanja 50. obletnice Pedagoške fakultete v Kopru.

icon arrow more

Dogodki