Predšolska vzgoja

Osnovne metode dela s predšolskimi slepimi in slabovidnimi otroki

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Osnovne metode dela s predšolskimi slepimi in slabovidnimi otroki

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Predšolska vzgoja, 1. stopnja

/

3.

5. ali.6.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

45

/

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

doc. dr. Aksinja Kermauner

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Vsebina:

  • Temeljni tiflopedagoški pojmi, oftalmologija, diagnostika – izbrana poglavja;
  • Specifike razvoja slepih in slabovidnih otrok;
  • Celovita zgodnja obravnava slepih in slabovidnih otrok ter njihovih staršev;
  • Dejavniki uspešnega vključevanja v inkluzivni vrtec;
  • Izdelava individualiziranega programa;
  • Prilagoditve igrač in didaktičnih pripomočkov (teorija in praktikum);
  • Osnove specialnih znanj (teorija in praktikum);
  • Kombinirane motnje: slepo-gluhi otroci, slepi-MDR, slepi-spektroavtistična motnja;
  • Razvijanje socialnih kompetenc slepih in slabovidnih otrok;
  • Postopek usmerjanja; Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Globačnik, B. (2009). Zgodnja obravnava in posebne potrebe. Vzgoja in izobraževanje, 11(5-6), 32-36.
  • Kermauner, A. (2010). Na drugi strani vek. Ljubljana: Študentska založba.
  • Kobal Grum, D. in Kobal, B., ur. (2006). Zagotavljanje enakih možnosti za vzgojo in izobraževanje slepih in slabovidnih otrok v Sloveniji. Ljubljana: DEMS.
  • Opara, B. (2005). Vloga vrtcev in šol pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami. Ljubljana: Centerkontura.

Dopolnilna literatura:

  • Kermauner, A. (2004). Tipna slikanica za slepe. Diplomsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Kermauner, A. (2010). Fenomenologija samogenerirane slepote. Doktorska disertacija. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Mason, H. in McCall, S. (1997) (ur.). Visual Impairment. Acces to Education for Children and Young People. London: David Fulton Publishers.
  • Popović, D. (1986). Rani razvoj i prilagođavanje slepih. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Dodatna literatura:
  • Kermauner, A. (1996). Kakšne barve je tema? Ljubljana: Zavod za slepo in slabovidno mladino.
  • Kermauner, A. (2001). Tema ni en črn plašč. Ljubljana: MK.
  • Kermauner, A. (2010). Žiga špaget gre v širni svet. Gorjuša: Založba Miš.
  • Kermauner, A. (2011). In zmaj je pojedel sonce. Ljubljana: Vodnikova založba.
  • Oberman, M. (1986). Osposobljavanje djece oštećena vida za svakodnevni život. Socialna misao, 8-9, 333-339.

Cilji in kompetence:

Cilji:
Študent/-ka:

  • pozna osnovna teoretična spoznanja tiflopedagogike in je sposoben/na prenosa znanja na pedagoško področje;
  • razume in pozna razvojne zakonitosti slepih in slabovidnih otrok;
  • razume pomen zgodnje obravnave za optimalen razvoj slepih in slabovidnih otrok;
  • zna prilagoditi preprostejše igrače in pripomočke v skladu z zakonitostmi tiflopedagogike;
  • zna razvijati odnosne kompetence slepih in slabovidnih otrok.

Splošne kompetence:

  • je kritičen/-na in ustvarjalen/-na pri reševanju problemov v pedagoški praksi;
  • prepoznava okvare vida in različne posledice teh okvar;
  • prilagaja delo slepim in slabovidnim otrokom in pri tem sodeluje z drugimi vzgojitelji in strokovnjaki.

Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka:

  • upošteva tiflopedagoška načela, razume strokovne pojme, ki se tičejo tiflopedagoške stroke;
  • usposobljen/-a je za pomoč pri pripravi individualiziranega programa;
  • pozna motnje vida s pomočjo simulacijskih očal;
  • razume posebnosti socialnega razvoja slepih in slabovidnih otrok v primerjavi z videčimi vrstniki in pomaga razvijati njihove socialne kompetence.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • tolmači motnjo vida na pedagoškem področju, razume diagnozo ter strokovno mnenje o otroku in ga zna razložiti;
  • pozna pravice slepih in slabovidnih otrok, ki izhajajo iz Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.


Uporaba:
Študent/-ka:

  • zna poiskati ustrezne rešitve pri premagovanju arhitektonskih in organizacijskih ovir za večjo varnost pri gibanju slepega in slabovidnega otroka;
  • pravilno spremlja slepega in slabovidnega otroka po znanih in neznanih poteh oz. mu po navodilih tiflopedagoga omogoča, da razvija orientacijo in mobilnost, ki je primerna njegovim psihomotoričnim sposobnostim;
  • usposobljen/-a je za pomoč pri pripravi individualiziranega programa;
  • ima znanje za pripravo in izvedbo igrač in iger ter ustreznega didaktičnega materiala;
  • zna razvijati socialne kompetence slepih in slabovidnih otrok.

Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti lastno delo z otroki in ga izboljšuje;
  • kakovostno nadgrajuje svoje ustvarjalno delo na področju inovativnih rešitev za boljše vključevanje slepih in slabovidnih otrok v inkluzivni proces.

Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja,
  • seminarji,
  • seminarske vaje v obliki delavnic.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt):

  • Ustni izpit,
  • seminarska naloga.

50 %

50 %

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. ŽOLGAR, Ingrid, KERMAUNER, Aksinja. Poznavanje slepih in slabovidnih učencev - pot do ustrezne obravnave. Sodob. pedagog., 2006, letn. 57, posebna izd., str. 376-393. [COBISS.SI-ID 6563913]
  2. KERMAUNER, Aksinja. Berenikini kodri, (Zbirka Zorenja +). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2006. 186 str. ISBN 961-6630-06-7. ISBN 978-961-6630-06-1. [COBISS.SI-ID 230336512]
  3. KERMAUNER, Aksinja. Berenikini kodri, (Zbirka Zorenja+). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2007. 186 str. ISBN 978-961-6630-06-1. [COBISS.SI-ID 234833152]
  4. KERMAUNER, Aksinja. Orionov meč, (Zbirka Zorenja+). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2008. 222 str. ISBN 978-961-6630-63-4. [COBISS.SI-ID 240536832]
  5. KERMAUNER, Aksinja. Na drugi strani vek : (opis prvoosebne fenomenološke raziskave - kako je biti slep). Ljubljana: Študentska založba, 2009. 104 str., ilustr. ISBN 978-961-242-261-5. [COBISS.SI-ID 248906240]
  6. KERMAUNER, Aksinja. Fenomenologija samogenerirane slepote : doktorska disertacija. Ljubljana: [A. Kermauner], 2010. 138, VIII str., ilustr. http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?URN=URN:NBN:SI:DOC-OTYUEG7Z. [COBISS.SI-ID 8626249]
icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki