Predšolska vzgoja

Glasbeno poustvarjanje 1

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Glasbeno poustvarjanje 1

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Predšolska vzgoja, 1. stopnja

3.

5. ali 6.

Vrsta predmeta

izbirni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Vaje

Klinične vaje

Druge oblike študija

Samost. delo

ECTS

5 ur=0,2 KT

/

*(LV)145 ur = 4,8 KT

/

/

**30 ur=1 KT

6

*pevske vaje, nastopi, korepeticije

** priprava na nastope

Nosilec predmeta:

izr. prof. dr. Bogdana Borota

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

  • razvite glasbene predispozicije,
  • zdrav pevski organ.

 

Vsebina:

  • glasbeno poustvarjanje kot ustvarjalna dejavnost glasbenega izvajanja z elementi interpretacije
  • priprave na pevsko poustvarjanje (vokalno-tehnične vaje za razvoj glasovne usposobljenosti in upevanje)
  • izvajanje izbrane zborovske literature različnih zvrsti in stilnih obdobij
  • glasbeno poustvarjanje kot oblika izvajalske prakse na koncertih in priložnostnih nastopih

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

  • Notna mapa za šolske zbore. Ljubljana: JSKD.
  • Borota, B. (2011): Osnove teorije glasbe in oblikoslovja za učitelje in vzgojitelje. Koper: Univerzitetna založba Annales.
  • skladbe iz zakladnice svetovne in slovenske a cappella in vokalno-instrumentalne zborovske literature

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študent:

  • spozna elemente interpretacije in njihovo smiselno vključevanje v izvedbe,
  • spozna pevski repertoar iz različnih stilnih obdobij,
  • razvije vokalno tehniko ter glasbene sposobnosti,
  • si razvija sposobnost estetskega doživljanja in izražanja,
  • teoretična znanja preizkuša v praksi.

Splošne kompetence:

  • zmožnost ohranjanja kulturne dediščine in pozitivnega odnosa do umetnosti,
  • zmožnost ohranjanja senzibilnosti za naravno in družbeno okolje, nacionalno kulturo, identiteto, multikulturalnost in nediskriminatornost.

Predmetnospecifične kompetence:

  • obvladovanje elementov petja (osnove vokalne tehnike, harmonskega posluha, natančnega intoniranja, fraziranja, artikulacije, agogike, skupinskega petja),
  • razvoj glasbenega okusa in muzikalnosti,
  • poznavanje različnih izvajalskih praks ob ustrezno izbrani literaturi,
  • zmožnost timskega dela.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje

Študent/-ka:

  • zna peti z osnovami vokalne tehnike,
  • se zna tonsko prilagoditi trenutni situaciji v zboru in kreativno sodelovati v ansamblu,
  • pozna temeljno zborovsko literaturo,
  • zna prepričljivo in stilno ustrezno interpretirati svoj glasovni delež.

Uporaba:

Študent:

  • pridobljene veščine in znanja uporabi pri glasbenem poustvarjanju,

Refleksija:

  • vrednoti dosežke glasbenega poustvarjanja,
  • evalvira in kritično presoja različne izvedbe.

 

Metode poučevanja in učenja:

Izvedba v različnih izvajalskih zasedbah. Samostojno delo kot oblika dela s korepetitorjem in samostojnega učenja kot priprave na nastope in avdicijo.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

  • Aktivno sodelovanje na predavanjih in vajah
  • Javni nastop

(50% ocene)

(50% ocene)

 

Reference nosilca / Lecturer's references:

  • BOROTA, Bogdana (2011). Osnove teorije glasbe in oblikoslovja za učitelje in vzgojitelje. Koper, Univerzitetna založba Annales.
  • BOROTA, Bogdana. Raziskava o pevskem repertoarju v vrtcu, v oddelkih otrok prvega starostnega obdobja. Glasba v šoli in vrtcu, 2010, letn. 15, št. 2, str. 6-14. [COBISS.SI-ID 3871959]
  • BOROTA, Bogdana et al. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Pedagoška fakulteta Koper.

 

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki