Predšolska vzgoja

Učimo se brati naravo

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: UČIMO SE BRATI NARAVO
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Nataša Dolenc Orbanić, viš. pred.
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

15

0,5

Učitelj

Laboratorijske vaje (LV)

30

1

Sodelavec in laborant

Seminar (SE)

15

0,5

Učitelj ali sodelavec

Terenske vaje (TV)

15

0,5

Sodelavec in laborant

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Seminarska naloga (SN)

30

1

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Izpit in priprava na izpit (PI)

45

1,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • Vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:

  • študent/-ka usvoji različne načine dela v naravi in v neposredni okolici vrtca ter zna organizirati in izvajati naravoslovno ekskurzijo;
  • pozna različne metode spoznavanja živali in rastlin z neposredno izkušnjo in se uvaja v poučevanje, ki vključuje zlasti delo z živimi organizmi;
  • zna pripraviti preprosta učila in poskuse za naravoslovne vsebine.


b) Splošne kompetence:

  • sposobnost fleksibilne uporabe znanja v praksi;
  • raziskovalne sposobnosti v vzgoji in izobraževanju;
  • sposobnost za sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov.


c) Predmetnospecifične kompetence:

  • Negovanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, širjenje interesov ter spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja;
  • učinkovita ter fleksibilna organizacija prostora in časa: ureditev igralnice, živi kotički, izbira didaktičnih pripomočkov.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
I. Naravoslovne ekskurzije

  • Kako načrtovati, organizirati in izvajati ekskurzije v naravo in v neposredno okolico vrtca (izbor lokacije, priprava programa, potrebna oprema).
  • Priprava navodil za praktično delo otrok.
  • Varnostni ukrepi pri izvedbi.

II. Živi kotiček

  • Pomen zgleda in neposredne izkušnje z živimi bitji za pridobivanje realnih predstav o naravi.
  • Priprava, ureditev, namestitev in vzdrževanje posod za gojenje živali in rastlin (akvarij, terarij in akvaterarij…).
  • Priprava zbirk rastlin (herbarij) in živali ter pomen le-teh.

III. Učila

  • Seznanjanje z učili in preprostimi poskusi, ki imajo didaktično vrednost.
  • Načrtovanje in priprava učil in preprostih poskusov ter uporaba le-teh pri poučevanju.


18. Literatura:
a) Osnovna literatura:

  • Bajd, B. (1995). Pojdimo k mlaki. Pedagoška obzorja, Novo Mesto.
  • Bajd, B. (1999). Pojdimo k morski obali. Modrijan, Ljubljana.
  • Cornell, J. (1994). Približajmo naravo otrokom. Mohorjeva družba, Celje.
  • Kolar, M. (1999). Travnik kot učilnica, učilnica kot travnik: priročnik za obravnavo tematskega sklopa travnik. ZRSŠ, Ljubljana.
  • Kirbiš, J. (2000). Spoznavajmo z vivarijem: pomen in uporaba vivarija v vzgoji in izobraževanju. ZRSŠ, Ljubljana.


b) Dopolnilna literatura:
Revije: razne otroške in naravoslovne revije.
Zbirke:

  • Kornhauser, A. (2007). Pamet je boljša kot žamet: poskusi za zabavo in bistro glavo. MK, Ljubljana.
  • Ardley, N. (1993). Spoznavajmo znanost. SK, Ljubljana.
  • Grinberg, D. (2007). Zabavna znanost. TZS, Ljubljana.


c) Dodatna literatura:

  • Bajd, B. Določevalni ključi (zbrika). DZS, Ljubljana.
  • Skribe-Dimec, D. (1998). Raziskovalne škatle. Modrijan, Ljubljana.



19. Predvideni študijski dosežki:
a) Znanje in razumevanje:*

  • Študent/-ka pozna značilnosti terenskega in laboratorijskega dela s področja začetnega naravoslovja;
  • pozna in razume pomen neposrednega dela z živimi bitji;
  • pozna in razume pomen priprave in uporabe učil in poskusov.


b) Uporaba:*

  • Študent/-ka znanja, pridobljena pri predmetu, uporabi za doseganje kurikularnih ciljev na stopnji predšolske vzgoje;
  • zna organizirati in voditi delo v naravi;
  • zna učinkovito pripraviti in vzdrževati živi kotiček v igralnici;
  • zna pripraviti in uporabljati preprosta učila ter izvajati preproste poskuse.


c) Refleksija:*

  • Študent/-ka zna načrtovati in samostojno izvajati svoje vzgojno izobraževalno delo (terensko in laboratorijsko delo na področju naravoslovja);
  • zna ugotoviti prednosti in pomanjkljivosti svojega dela in načrtovati izboljšave.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja z aktivno udeležbo (diskusija, vprašanja, pobude…).
  • Seminarsko delo.
  • Laboratorijske in terenske vaje.
  • Konzultacije, samostojni študij, samostojna izdelava in predstavitev didaktičnega dela (učilo, eksperiment, vivarijska posoda, ekskurzija…).


21. Načini preverjanja znanja:

  • Priprava in predstavitev seminarske naloge (didaktično učilo, eksperiment, vivarijska posoda, naravoslovna ekskurzija…)
  • Izpit.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • učilnica opremljena s sodobno učno tehnologijo;
  • opremljen laboratorij za naravoslovje;
  • po eno stereolupo na 2 študenta;
  • pribor za terensko delo;
  • oprema za vivaristiko;
  • material za izdelavo učil in izvedbo preprostih poskusov.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • habilitiran visokošolski učitelj,
  • habilitiran visokošolski sodelavec,
  • laborant.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.

  • Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
  • Vključenost v fakultetni oz. univerzitetni sistem zagotavljanja kakovosti.



Učni načrt pripravila: viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša Dolenc-Orbanić

icon open book

Novice

19. sep. | Novice

Novinarska konferenca projekta Učilnica za življenje

Na novinarski konferenci projekta Učilnica za življenje, ki je potekala 19. septembra 2024 v Škocjanskem zatoku (Center za obiskovalce), so članice projektnega konzorcija iz Sončnega griča, Maja Vrčon, vodja izobraževanja, Manja Vrenko, projektna vodja, in Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, raziskovalki in mentorici dr. Nataša Dolenc Orbanić in dr. Nastja Cotič, predstavile izobraževalni projekt Učilnica za življenje, ki je bil leta 2022 izbran (izmed 194 prijavljenih projektov s celotne Evrope) za večletno financiranje s strani Evropske pobude za podnebje - EUKI, ki deluje pod okriljem nemškega Zveznega ministrstva za okolje, varstvo narave in jedrsko varnost (BMU).

17. sep. | Novice

Srečanje mladinskih pisateljev Oko besede 2024 v Murski Soboti

Letošnjega srečanja slovenskih mladinskih pisateljev v Murski Soboti Oko besede, ki je potekalo od 12. do 14. septembra 2024 in na katerem se odvija podelitev ene največjih nagrad v slovenski mladinski književnosti, nagrade večernice, sta se udeležili izr. prof. dr. Janja Plazar in izr. prof. dr. Aksinja Kermauner s Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem.

icon arrow more

Dogodki