Predšolska vzgoja

Igra

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: IGRA
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Marjanca Pergar Kuščer,
izr. prof. dr. Vida Medved Udovič in prof. dr. Rado Pišot
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni
9. Letnik: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

oblika

Število ur

število KT

izvaja

Predavanja (P)

30

1

učitelj

Seminarske vaje (SV)

45

1,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

oblika

število ur

število KT

izpit in priprava na izpit (PI)

45

1,5

Študij literature in virov (ŠL)

60

2

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v 3. letnik


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:

  • spoznavanje pomena otrokove igre z razvojnega vidika,
  • razpoznavanje vrste iger, sledenje otrokovemu razvoju,
  • spodbujanje igralnih aktivnosti,
  • integracija giba in govora
  • razumevanje tipologije iger (od spontanih iger do iger s pravili)


b) Splošne kompetence:

  • avtonomnost, (samo)refleksivnost,
  • prizadevanje za kakovost.


c) Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika
  • uporaba teorij o otroštvu, razvoju in učenju pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji otroške igre,
  • opazovanje in spremljanje dosežkov, napredka in razvoja otrok,
  • nudenje čustvene varnosti otrokom in spodbujanje samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
  • učinkovita ter fleksibilna organizacija prostora in časa: ureditev igralnice za različne dejavnosti in igro, izbira didaktičnih in igralnih pripomočkov
  • poznavanje igre kot kulturotvorne dejavnosti (medkulturno okolje / kulture v stiku).


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

  • opredelitev in značilnosti igre,
  • pomen igre za otrokov razvoj (čustveni, socialni, kognitivni, psihomotorični) in spoznavanje iger za spodbujanje različnih področij razvoja; učenje socialnih spretnosti in empatije skozi igro,
  • razvijanje senzibilnosti za vključevanje socialno manj spretnih otrok v skupino,
  • vrste iger (funkcijske, domišljijske, dojemalne, ustvarjalne), razvoj simbolne igre,
  • razmerje med simbolno in didaktično igro ter igro s pravili,
  • igra in vrsta igrač,
  • načini spodbujanja igralne aktivnosti, ustrezno vključevanje vzgojitelja v otrokovo igro,
  • tipologija iger (igre s pravili in spontane igre),
  • igre za razvoj gibalnih spretnosti (senzomotorične in spretnostne igre).


18. Literatura:

  • Marjanovič, U. L., Zupančič, M. (ur.) (2001). Psihologija otroške igre: od rojstva do vstopa v šolo. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
  • Papalia, D. E., Olds, S. W., Feldman, R. D. (2003). Otrokov svet – Otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
  • Strehovec, J. (ur) (2003). Teorija igre pri Johanu Huinzigi, Rogerju Cailloisu in Eugenu Finku. Ljubljana: Študentska založba.
  • Videmšek, M., Droster, A. in Pišot, R. (2003). Gibalna igra kot sredstvo seznanjanja s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Univerza v Ljubljani – Fakulteta za šport.


19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*

  • Študent/-ka pozna teoretična izhodišča igre glede na njene različne vidike. (npr. kulturološki, psihološki, specialnodidaktični idr.).
  • Upošteva razmerja med simbolno in didaktično igro glede na otrokovo razvojno stopnjo.
  • Razume mehanizem igralne dejavnosti: prenos pomena z enega na drug predmet in z ene dejavnosti na drugo, koncept prostora in časa v igri.


b. Uporaba:*

  • Upošteva in spodbuja različne vrste igralnih dejavnosti kot osnovne forme otrokovega vključevanja v družbeno okolje odraslih (funkcije igre v otroštvu).
  • Domiselno pripravlja igralne površin z uporabo igralnih elementov, ki pritegnejo otroke.
  • Zna interdisciplinarno načrtovati letno pripravo in učno uro ter ju smiselno prilagajati otrokovim zmožnostim, potrebam ter zastavljenim ciljem.


c. Refleksija:*

  • Zmožen/-na je ovrednotiti svoje spodbujanje in organiziranje igralnih dejavnosti glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok.
  • Opazuje in vrednoti različne vrste iger, kjer fikcija v smislu nadomeščanja nekoga drugega postavlja igralno pravilo.
  • Presoja igro kot kulturotvorno dejavnost glede na računalniške igre, prepoznane kot najbolj izrazite novomedijske zvrsti.



Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • skupinske oblike dela pri LV


21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:

  • projektno delo
  • izpit


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.
V eni skupini, ki bo obiskovala seminarske vaje je najmanj 25 študentk in študentov, pri čemer jih je lahko v zadnji skupini največ 49 (v skladu z normativi).

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.

  • učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • habilitiran visokošolski učitelj in
  • habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj in vaj
  • evalvacijski vprašalnik ob zaključku



Učni načrt pripravili: izr. prof dr. Marjanca Pergar Kuščer, izr. prof. dr. Vida Medved Udovič, asist. dr. Simona Prosen, prof. dr. Rado Pišot

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki