Predšolska vzgoja

Zgodnje učenje matematike

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: ZGODNJE UČENJE MATEMATIKE
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Darjo Felda
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: tretji
10. Semester: peti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

15

0,5

učitelj

seminarske vaje (SV)

30

1

sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

15

0,5

sodelavec

integrirana praksa (IP)

15

0,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14.Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Za razumevanje vsebin predmeta in uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo z otroki, zlasti v smislu razvijanja prvih matematičnih pojmov in konceptov ter logično-matematičnega mišljenja, mora študent imeti usvojeno znanje elementarne matematike, ki ga je absolviral do zaključka srednje šole. Priporočljivo je, da ima študent usvojena znanja s področij razvojne psihologije in predšolske pedagogike.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
Študent:

  • poglobi in razširi že pridobljena znanja in sposobnosti za razvijanje otrokovega logično-matematičnega mišljenja in spretnosti,
  • pozna matematične vsebine, ki so primerne za predšolskega otroka,
  • pozna načine, kako preko igre otroku približati matematične vsebine,
  • povezuje matematične vsebine z drugimi področji,
  • samostojno uporablja študijsko literaturo,
  • prenaša pridobljene zmožnosti v prakso.


b) Splošne kompetence:

  • učinkovito komunicira z učenci, razvija pozitivno skupinsko ozračje ter dobre odnose z učenci in med njimi samimi,
  • pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti otrok ter zakonitosti in dejavnike uspešnega usvajanja konceptov,
  • vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
  • je sposoben premišljeno analizirati dobre in šibke plati svojega pedagoškega dela in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
  • izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela.


c) Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:

  • suvereno pomaga otroku pri oblikovanju in gradnji logično-matematičnega mišljenja,
  • otroka uvaja v poznavanje in uporabo preprostega matematičnega jezika,
  • spodbuja otroka k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
  • pomaga otroku pri oblikovanju matematičnih pojmov in konceptov,
  • razvija strategije pri reševanju preprostih matematičnih problemov ter s pomočjo kognitivnega konflikta motivira otroka k uvidu problemske situacije in reševanju pripadajočega problema,
  • preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • oblikovanje matematičnih pojmov, teoretični koncepti,
  • logika in množice: opazovanje, razvrščanje, urejanje, vzorci, relacije, preprosti prikazi, razlage,
  • problemi in problemske situacije: matematika iz otrokovega vsakdana,
  • aritmetika: začetni koncept števila, preproste računske operacije,
  • geometrija: oblike, preproste transformacije (simetrija),
  • merjenje: dolžina, ploščina, prostornina, masa, čas, denar,
  • obdelava podatkov,
  • orientacija v prostoru,
  • integracija matematike z drugimi vsebinami,
  • vloga jezika pri matematiki, postavljanje vprašanj,
  • načrtovanje matematičnih dejavnosti za otroke.


18. Literatura:
a) Osnovna literatura:

  • Labinowicz, E. (1980). Izvirni Piaget: mišljenje – učenje – poučevanje. Ljubljana: DZS.
  • Cotič, M., Hodnik Čadež, T., Felda, D. (2006). Igraje in zares v svet matematičnih čudes - učbenik z elementi delovnega zvezka za matematiko v 1. razredu devetletne osnovne šole. Ljubljana: DZS.
  • Cotič, M., Hodnik Čadež, T., Felda, D. (2005). Igraje in zares v svet matematičnih čudes. Kako poučevati matematiko v 1. razredu devetletne osnovne šole. Ljubljana: DZS.
  • Hodnik Čadež, T. (2002). Cicibanova matematika. Ljubljana: DZS.
  • Hodnik Čadež, T. (2002). Cicibanova matematika, priročnik za vzgojitelja. Ljubljana: DZS.


b) Dopolnilna literatura*:

  • Meadows, S. (1993). The Child as Thinker: The Development and Acquisition of Cognition in Childhood. London: Routledge.
  • Skemp, R. R. (1986). The Psychology of Learning Mathematics. Penguin Books.
  • Dickson, L., Brown, M., Gibson, O. (1991). Children Learning Mathematics: A Teacher's Guide to Recent Research. Cassell Education.
  • Thyer, D., Maggs, J. (1992). Teaching Mathematics to Young Children. Cassell Education.
  • Revija Matematika v šoli, Zavod RS za šolstvo.


c) Dodatna literatura*:

  • Kamenov, E. (1989). Intelektualno vaspitanje kroz igru. Beograd: Zavod za učbenike i nastavna sredstva.
  • Motik, D. (1992). Ustvarjamo in bogatimo se ob igri. Ljubljana: ZRSŠ.


19. Predvideni študijski dosežki:
a) Znanje in razumevanje:*
Študent:

  • pozna matematične vsebine, ki so primerne za predšolskega otroka,
  • ima pridobljene teoretične osnove in pozna praktične rešitve pri razvijanju začetnih matematičnih pojmov, mišljenja in jezika,
  • pozna primerne metode dela, ki jih bo izbral na osnovi opazovanja otroka in sledenja otrokovega razvoja,
  • se zna natančno izražati in uporabljati osnovne elemente matematičnega jezika,
  • ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.


b) Uporaba:*
Študent:

  • je sposoben razvijati otrokovo logično-matematično mišljenje in spretnosti,
  • preko igre otroku približa matematične vsebine ter otrokove neposredne izkušnje pretvori v matematične koncepte,
  • pri izgradnji matematičnega mišljenja, pojmov in strategij reševanja matematičnih problemov upošteva različnost otrok,
  • povezuje matematične vsebine z drugimi področji.


c) Refleksija:*

  • s pomočjo znanja, ki ga pridobi pri predmetu, študent kritično vrednoti svoje delo z otroki in ga sproti izboljšuje,
  • študent pri predmetu dodatno razvije logično-matematično mišljenje in sposobnost opazovanja, ocenjevanja, abstrakcije in generalizacije, s čimer utrdi temelje za premišljeno ustvarjalno delo z otroki.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, vaje, seminarji, praktično delo v VIZ (vrtec, šola)

21. Načini preverjanja znanja:

  • seminarske naloge,
  • nastop v vrtcu oziroma v 1. razredu osnovne šole v okviru integrirane prakse,
  • izpit.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; didaktični material, ki ga bodo študenti uporabljali pri svojem bodočem delu, študijska literatura, mreža hospitacijskih vrtcev in šol (1. razred osnovne šole) z mentorji oziroma mentoricami.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec,

oba habilitirana s področja didaktike matematike, ter mentor na hospitacijskem VIZ (vrtec, šola).

Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.

  • študentska anketa,
  • pogovor s študenti.


Učni načrt pripravila: viš. pred. mag. Darjo Felda, prof. dr. Mara Cotič

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki