Pedagogika

Popularna glasba v prostoru in času

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Popularna glasba v prostoru in času

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Edukacijske vede, 1. stopnja

/

1., 2. ali 3.

2., 4. ali 6.

Vrsta predmeta

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

30

15

/

30

/

*105

6

*seminarska naloga 30 ur = 1 KT; študij literature in virov 45 ur = 1,5 KT; izpit in priprava na izpit 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

doc. dr. Ivan Lešnik

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

  • glasbene zvrsti;
  • popularne glasbene prakse;
  • obiski glasbenih dogodkov in njihova analiza;
  • psihološka in pedagoško-didaktična izhodišča glasbene vzgoje;
  • zakonitosti splošnega in glasbenega razvoja otrok;
  • estetska vzgoja in popularna glasba;
  • načrtovanje in priprava vzgojno-izobraževalnega procesa glasbene vzgoje in opredelitev popularnih glasbenih vsebin;
  • glasbene dejavnosti: izvajanje, poslušanje, ustvarjanje;
  • načini primernega vključevanja popularnih glasbenih vsebin pri glasbeni vzgoji in izobraževanju.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Adorno, T. (1986). Uvod v sociologijo glasbe. Ljubljana: DZS.
  • Blaukopf, K. (1993). Glasba v družbenih spremembah. Ljubljana: ŠKUC.
  • Denac, O. (2002). Glasba pri celostnem razvoju otrokove osebnosti. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.


Dopolnilna literatura:

  • De la Motte-Haber, H. (1990). Psihologija glasbe. DZS, Ljubljana.
  • Manuel, P. (1988). Popular Musics of the Non-Western World. Oxford: Oxrord University Press.
  • Notne edicije in zvočni primeri.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:
Študent/ka

  • opredeli pojem popularna glasba v kontekstu vzgojno-izobraževalnega procesa;
  • razvija in poglablja znanja o različnih popularnih glasbenih zvrsteh skozi čas;
  • spoznava različne izvajalce in jih vrednoti;
  • samostojno proučuje in uporablja ustrezno študijsko literaturo;
  • spoznava načine muziciranja popularne glasbe nekoč in danes;
  • teoretično in praktično obvladuje in uporablja nova spoznanja v vzgojno-izobraževalnem procesu.


Splošne kompetence:

  • poznavanje in razumevanje različnih glasbenih zvrsti;
  • umestitev popularne glasbe v prostor in čas;
  • poznavanje in razumevanje pojava popularnosti določenih glasbenih vsebin;
  • oblikovanje glasbenega vrednostnega sistema;
  • širjenje lastnih glasbenih obzorij.


Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje pojava popularne glasbe;
  • opredelitev popularne glasbe v vzgojno-izobraževalnem procesu,
  • poznavanje in uporaba glasbenih znanj in spretnosti pri učenju različnih glasbenih dejavnosti;
  • spodbujanje lastnega vrednotenja popularnih vsebin v kontekstu glasbene umetnosti in vzgojno-izobraževalnega procesa.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • obvladuje teoretična in praktična znanja za poučevanje glasbene vzgoje;
  • pozna pomen in moč popularne glasbe in jo na primeren način vključuje v vzgojno-izobraževalni proces;
  • razume pomen popularne glasbe v širšem kontekstu s poudarkom na glasbeni vzgoji.


Uporaba:

Študent/-ka:

  • v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva;
  • načrtuje in organizira ustrezno okolje, ki omogoča primerno vključevanje popularne glasbe pri glasbenih vzgoji;
  • pri poučevanju upošteva različna mnenja in vrednotenja ter notranjo in zunanjo diferenciacijo;
  • poustvarja glasbene vsebine, ki so primerne in ustrezajo učnemu načrtu;
  • ustrezno vrednoti glasbene vsebine in dogodke;
  • povezuje glasbo z drugimi predmetnimi področji.


Refleksija:

Študent/-ka:

  • z učenci vrednoti in analizira različne glasbene zvrsti;
  • vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo v pisni in zvočni obliki;
  • strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela.

 

Metode poučevanja in učenja:

Oblike dela:

  • frontalna oblika poučevanja,
  • delo v skupinah,
  • samostojno delo.

Metode dela:

  • predavanja,
  • seminarji,
  • praktično delo,
  • pogovor, razprava.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Oceno sestavlja uspešno opravljen seminar, pisni del ter praktični del izpita.

Seminarska naloga = 25%,

Pisni del izpita = 25 %, praktični del = 50 %

 

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. LEŠNIK, Ivan. Kakovost pevske dejavnosti v prvem triletju osnovne šole. Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, 2009, zv. 12, str. 20-40. [COBISS.SI-ID 3539671]
  2. LEŠNIK, Ivan. Glasbeno udejstvovanje učencev v prvem triletju osnovne šole in njihov odnos do glasbe v razičnih domenah. V: COTIČ, Mara (ur.), MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), CENCIČ, Majda (ur.). Pouk v družbi znanja. Koper: Pedagoška fakulteta, 2009, str. 352-364, ilustr. [COBISS.SI-ID 3474391]
  3. LEŠNIK, Ivan. Vokalna tehnika učiteljev in kakovost petja učencev v prvem triletju osnovne šole : doktorska disertacija. Ljubljana: [I. Lešnik], 2009. XVII, 249 str., ilustr., tabele. http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?pageSize=20&sort=date&sortDir=ASC&page=1&query=%27keywords%3dle%C5%A1nik+ivan%27. [COBISS.SI-ID 7935049]

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki