Pedagogika

Praktično usposabljaje

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Praktično usposabljanje
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: doc. dr. Mojca Kukanja Gabrijelčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 3
10. Semester: 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

 

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure): 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Laboratorijske vaje (LV)

15

0,5

učitelj, sodelavec

SKUPAJ

15

0,5

 

14. Samostojno študentovo delo: 

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

hospitacije (HO)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

30

1

nastopi (NA)

30

1

krajši pisni izdelki (KPI)

30

1

Seminarsko delo (dnevnik in portfolio) (SD)

45

1,5

SKUPAJ

165

5,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • Vpis v letnik


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
Študent/-ka v praksi spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela.
Se praktično usposablja za samostojno delo.


Splošne kompetence:

  • Razumevanje sposobnosti reflektivnega praktika.
  • Razvijanje zmožnosti opazovanja in svetovanja.
  • Razvijati zmožnosti uporabe različnih strategij v neposrednem delu.


Predmetnospecifične kompetence*:

  • Učinkovitost sodelovanja s kolegi, vključenimi v učni proces in okoljem.
  • Pedagoško vodenje razreda, skupine, posameznikov.
  • Znanje ustrezne priprave in predstavitve na izbrano temo ali del učne ure.
  • Zmožnost samorefleksije in načrtovanja sprememb.
  • Zmožnost opazovanja in spremljanja dosežkov kolegov.
  • Poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja s kolegi, vodstvom in širšim družbenim okoljem.
  • Razvijanje reflektivnega pristopa pri vzgojno-izobraževalnem delu.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Opazovanje prakse

  • Tehnike opazovanja in beleženja na praksi.
  • Pomen dnevniških zapisov in beležk.
  • Kolegialno opazovanje in sodelovanje.
  • Dnevnik prakse.

Sodelovanje

  • Kolegialno sodelovanje.
  • Sodelovanje z mentorjem, vodstvom okoljem in vključenimi v učni proces.
  • Pomen portfolia.

Nastopi

  • Nastopi pred učečimi, mentorjem, kolegom in samorefleksije.
  • Pomen analize in refleksije.
  • Strategije reflektivne prakse.


18. Literatura:
Osnovna literatura:

  • Cencič, M. (2000). Nekatere strategije reflektivnega poučevanja. V: Kramar, M., Duh, M. (ur.).
  • Didaktični in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja. Maribor: Pedagoška fakulteta, str. 63-71.
  • Cencič, M., Cencič, M. (1994). Praktično usposabljanje učiteljskih kandidatov. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.


Literatura se sproti dopolnjuje.

19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*

  • Študent/-ka pozna osnovne tehnike opazovanja učnega procesa.
  • Razvija spretnosti neposrednega dela.
  • Pozna in upošteva ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešno vzgojno-izobraževalno delo.
  • Razume pojave, ki potekajo v praksi.


Uporaba:*

  • Sposoben/-na je učinkovito analizirati in ovrednotit svoje delo in ostalih.
  • Zna načrtovati, izpeljati in ovrednotiti svoje delo.
  • Zna oblikovati pripravo in jo smiselno prilagajati sposobnostim in zmožnostim učečih.


Refleksija:*
Zmožen/-na je ovrednotiti svoje delo glede na zastavljene in dosežene cilje.
Strokovno delo reflektira na osnovi zbranih informacij.

Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja: nastopi, hospitacije, individualno in sodelovalno učenje, pisanje dnevnika in vodenje portfolia.

21. Načini preverjanja znanja:
Opravljene in predstavljene obveznosti. Krajši pisni izdelki (sprotni načrti, priprave, refleksije, dnevnik ipd.) so zbrani in urejeni v portfoliu prakse.
Ocena je opisna: opravil/a, ni opravi/a prakse.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Praksa poteka individualno, pri vajah pa so skupine v skladu z veljavnimi normativi.
.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Pristanek vzgojno izobraževalnih ustanov in sodelovanje s partnerskimi pedagoškimi institucijami.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
  • mentorji/ice na VI zavodih


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku prakse in zunanja evalvacija po merilih Univerze.


Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Majda Cencič
 

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki